فرمانده مرزبانی فراجا: تردد زائران اربعین در مرزهای کشور با امنیت کامل برقرار است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه تردد زائران اربعین در مرزهای کشور با امنیت و نظم کامل برقرار است، گفت: این سطح از امنیت مرهون هماهنگی و دیپلماسی خوب کشورمان با طرف عراقی و تلاش همه خادمان به زوار به خصوص نیروهای مرزبانی و انتظامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی و بررسی روند تردد زائران، افزود: پایانه های مرزی از لحاظ زیرساختی و امکانات رفاهی و سامان دهی موکب ها روز به روز بهتر می شود و به خصوص وضعیت پایانه مرز خسروی با ایجاد سایبان ها و سیستم های خنک کننده و حضور موکب هایی از استان کرمانشاه و سراسر کشور قابل قیاس با گذشته نیست.

وی اظهار کرد: همچنین امسال نظم زائران چه در ایران و چه در عراق، جاده ها و محورهای مواصلاتی کشورمان طی رصدی که از سوی همکاران ما در پلیس راه و راهور صورت گرفته نیز بهتر از سال های گذشته است و شاهد کمترین سوانح جاده ای در مرزهای کشورمان بوده ایم و این نشان از توجه مردم به رعایت توصیه های پلیس و همکاران ما در مجموعه انتظامی و مرزبانی و تلاش مسوولان در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت های برای تسهیل در تردد زوار است.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: راه اندازی جاده برکت و مجموعه پارکینگ هایی که در مرز خسروی برای رفاه زائران فراهم است باعث تسهیل و سهولت در رسیدن زائران به این پایانه مرزی شده و از اقدام های برجسته و متفاوت برای سفر راحت زائران است.

گودرزی ادامه داد: در نتیجه دیپلماسی مرزی و کمک های طرف عراقی امروز شاهد تردد زائران بدون هرگونه توقف و ایستایی در مرزها هستیم و در مرز خسروی نیز خودروها به تعداد کافی در آن سوی مرز در انتظار زائران است.

او با بیان اینکه مرزبانی فراجا با توان کامل در خدمت زائران است گفت: نیروهای مرزبانی نیز به عنوان چشمان بینای نظام در مرزها آخرین کسانی هستند که زوار را در نقطه صفر بدرقه کرده و اولین کسانی هستند که بعد از سفر معنوی زوار از آن ها استقبال می کنند و این افتخار بزرگی است که به زائران خدمت می کنند.

وی با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در انتقال توصیه های مجموعه انتظامی به زائران، افزود: طبق صحبت با طرف عراقی تاکنون حتی یک مورد از زائران بدون رعایت مقررات وارد عراق نشده و این نشان از همدلی و همراهی مردم در عمل به توصیه های همکاران ما است.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha