۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85573905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلاعات یک هزار و ۲۶۰ مسجد یزد ثبت سامانه کشور شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85573905
اطلاعات یک هزار و ۲۶۰ مسجد یزد ثبت سامانه کشور شد

یزد- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد یزد گفت: اطلاعات جامع یک هزار و ۲۶۰ مسجد در ۱۲ شهرستان استان ثبت سامانه کشور شد.

حجت‌الاسلام " علی گندمی " روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت و گو با ایرنا افزود: در استان یزد حدود سه هزار مسجد در مناطق شهری و روستایی وجود دارد که ثبت اطلاعات آنها در سامانه کشور با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار است.

وی با تشریح اهم برنامه‌های بزرگداشت روز مسجد در استان، گفت: معرفی ۸۰ مسجد شاخص و الگو، بازدید مساجد در قالب گروه‌های مختلف با حضور مسئولان، ساماندهی ائمه جماعات و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون در سطح استان ۳۵ نفر به عنوان رابط از مناطق مختلف با مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان در ارتباط هستند و مسایل و مشکلات و برنامه‌ها برای ایجاد نشاط و گسترش فعالیت بیشتر به خصوص جذب جوانان همکاری دارند.

گندمی شناسایی و ایجاد انسجام بین هیات امنا و ائمه جماعات، برنامه‌ریزی برای جذب جوانان با واگذاری امور به آنها و همچنین برگزاری مسابقات مختلف در مساجد را از دیگر برنامه های ذکر کرد.

۳۰ مرداد روز جهانی مسجد یادآور اقدام رژیم صهیونیستی در جسارت به قبله اول مسلمین و به آتش کشیدن مسجدالاقصی است.

استان یزد سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha