۷۱ طرح نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و همچنین به مناسبت هفته دولت ۷۱ طرح آموزشی، ورزشی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در استان آماده بهره‌برداری است.

ایرج کریمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۷ طرح آموزشی و ورزشی با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع و شامل ۲۳ مدرسه و ۷۰ کلاس درس است که همزمان با هفته دولت تا مهرماه امسال در مناطق مختلف استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بهره‌برداری از چهار سالن ورزشی با زیربنای چهار هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت ۱۱ طرح جدید نیز همزمان با هفته دولت آغاز می‌شود.

به گفته وی، همزمان با هفته دولت ۴۴ طرح در قالب استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و انجام تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

کریمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۵ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۲۵۵ کلاس درس با زیربنای ۴۸ هزار متر مربع در دست اجرا است افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی شرکت نفت، در مصوبات سفر رییس‌جمهور شهید برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در حوزه تجهیزات به‌ویژه تجهیزات هنرستان‌ها، با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات کارگاهی و آموزشی برای تجهیز کارگاه‌های الکترونیکی، کارگاهی عمرانی، کارگاهی چوب و نجاری، کامپیوتر، دستگاه CNC تهیه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت:طی سه سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ویژه آزمایشگاهی مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ۶۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات گرمایشی ویژه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیزات ویژه دانشگاه فرهنگیان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات شامل میز و صندلی، وسایل آموزشی و کمک آموزشی هزینه شده است.

بهسازی و شاداب سازی سه هزار و ۱۷کلاس درس در دست اجراست

۷۱ طرح نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس از سال گذشته در کشور آغاز شد افزود:هم‌اکنون بهسازی و شاداب‌سازی ۵۳۰ مدرسه در سه‌هزار و ۱۷ کلاس درس در دست انجام است.

به گفته وی، در این خصوص به میزان ۶۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات در قالب رنگ، کفی و پشتی صندلی و رویه نیمکت، شیر آلات خریداری و در بین ۴۳۰ گروه جهادی و مردمی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بهسازی، شاداب‌سازی فضای مدارس با رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزیی میز و صندلی، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با همکاری گروه‌های دانش‌آموزی و جهادی اجرا می‌شود گفت: تابستان امسال این طرح در مدارس شهرستان‌های لردگان، فلارد، خانمیرزا، لاران، اردل انجام می‌شود.

کریمی افزود: در مرحله نخست این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس در ۴۵۰ مدرسه در استان با همکاری گروه‌های جهادی بهسازی و رنگ‌آمیزی و ۲ هزار صندلی دانش‌آموزان بهسازی، ۹۵حیاط پویا نیز با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا ‌شد.

۹ مدرسه کانکسی در ظرح شهید پناهی در استان جمع‌آوری شد

۷۱ طرح نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح شهید پناهی با هدف جمع‌آوری مدارس کانکسی برای جمع‌آوری ۱۹ مدرسه کانکسی در استان از سال گذشته آغاز شد افزود: از این تعداد ۹ مدرسه کانکسی جمع‌آوری شده و مابقی منتظر زمین برای ساخت است.

به گفته وی، در این طرح مدارس یک کلاسه با سازه‌های پیش ساخته در مناطق سخت‌گذر احداث خواهد شد که برای اجرای این طرح اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

کریمی ادامه داد: طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در قالب طرح شهید عرب در ۱۸ مدرسه استان در قالب ۱۱۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال و با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شده است.

تلاش برای جذب خیرین در مدرسه‌سازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با تشکر از جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان افزود: هم‌اکنون عملیات احداث ۱۰۰ باب مدرسه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸هزار مترمربع زیربنا در استان در دست اجراست که از این تعداد ۸۰ طرح به‌صورت مشارکتی و با کمک خیرین مدرسه‌ساز اجرا می‌شود.

وی گفت: خیرین در ساخت و تکمیل مدرسه در سطح استان به خصوص مناطق محروم توجه ویژه دارند و در سال ۱۴۰۰ در جشنواره بیست و سوم حدود ۳۲۰ میلیارد ریال، در جشنواره بیست و چهارم حدود ۱۸۲ میلیارد ریال و در جشنواره بیست و پنجم حدود ۶۴۴میلیارد ریال و جشنواره بیست و ششم که امسال برگزار شد، یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعهد کردند.

عمده‌ترین مشکل پیش‌روی نوسازی مدارس

کریمی به رعایت نشدن ماده ۱۸ قانون شورای عالی آموزش و پرورش، مبنی بر احداث فضای آموزشی در شهرک‌ها و محلات جدید که بالای ۲۰۰ واحد مسکونی در آنها احداث شده و موجب تراکم بالای دانش‌آموزی در مدارس فعلی شده گفت: این موضوع معضلات اجتماعی و شهری را به دنبال داشته است.

به گفته وی، تراکم بالای دانش‌آموزی در این مناطق درخواست مردمی برای احداث فضای آموزشی را در استان افزایش داده و این پراکندگی عدد سرانه آموزشی استان را بالا برده و سهم آموزش و پرورش استان را از اعتبارات متوازن به صفر رسانده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون میزان اعتبارات تخصیص داده شده به آموزش و پرورش در حوزه اعتبارات تملک سرمایه‌ای با نیازهای جاری این بخش همخوانی ندارد و این استان با دارا بودن بیش از ۲ هزار باب فضای آموزشی با مشکل فراوانی در زمینه زیرساخت‌های فضاهای آموزشی استان مواجه است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۱۹۴ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار مدرسه مشغول تحصیل بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha