مرتفع‌ترین شهر ایران، ظرفیتی برای مقصد گردشگری خانواده
منظره ای از سد و طبیعت لاله زار بردسیر

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: به عنوان یکی از ۱۰ استان پایلوت(نمونه) در میزبانی سالمندان با احداث و شروع فعالیت سرای گردشگری سالمندان، شهر لاله‌زار (بلندترین شهر ایران) در شهرستان بردسیر می‌تواند به مقصد گردشگری برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در دیدار مسئولان شهر لاله زار و یک سرمایه گذار احداث هتل در این منطقه اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری آینده تولید ثروت در دنیا است، بخش لاله‌زار از ظرفیت عظیم و بالایی در بخش کشاورزی و گردشگری و امکان تلفیق این توانمندی‌ها در توسعه گردشگری و زیرساخت‌ها برخوردار است.

وی از آمادگی کامل این اداره کل برای همراهی در تسهیل و تسریع روند صدور موافقت اصولی و سایر مجوزها لازم در راستای سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: نگاه این اداره‌کل به گردشگری استان روبه افق آینده و توسعه محور است و لاله‌زار با داشتن تنوع آب و هوایی می‌تواند با زیرساخت و هتل‌های خوب و مناسب تجربه متفاوتی به گردشگران در شش ماه اول و دوم سال ارائه کند.
وی بیان کرد: با در نظر داشتن زیست‌بوم متنوع گیاهی و جانوری بخش لاله‌زار میراث‌فرهنگی کرمان آمادگی دارد با همراهی دستگاه‌های متولی استان قرق جنگلی را در این منطقه فعال تا علاقه‌مندان گردشگری حیات‌وحش و طبیعت را میزبانی کند.

مرتفع‌ترین شهر ایران، ظرفیتی برای مقصد گردشگری خانواده
شاهرخی مدیرکل میراث استان کرمان(نفر سوم از سمت چپ) در دیدار با مسئولان لاله زار

شاهرخی خاطر نشان کرد: حضور عشایر و کوچ‌نشینان در منطقه لاله‌زار از فرصت‌های بالقوه در توسعه گردشگری عشایری این منطقه است که باید مورد توجه در راستای توسعه متوازن و همه جانبه گردشگری لاله‌زار قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، لاله زار در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بردسیر و مرکز شهرستان بردسیر نیز در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد که با آب و هوای بی نظیر و بی نهایت خنک، گلستان های وسیع گل محمدی و عطر ناب گلاب با غلظت عصاره ۹۸ درصدی مشهور است.

آیین و فن گلاب گیری منطقه لاله زار بردسیر در سال ۹۷ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور و جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر نیز در سال ۹۸ ثبت ملی شد و تاکنون ۱۵ دوره آن دوره برگزار شده است.

لاله زار به عنوان شهری کوهستانی و سردسیر در دامنه کوه‌شاه با ارتفاع ۲ هزار و ۷۰۰ تا سه هزار متر از سطح دریا به عنوان مرتفع ترین شهر ایران شناخته می شود به گونه ای که در گرم ترین زمان تابستان، مناطقی از این بخش بی نیاز از کولر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha