۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85573964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هجدهمین سکاندار آموزش و پرورش را بشناسید

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85573964
هجدهمین سکاندار آموزش و پرورش را بشناسید

تهران - ایرنا - علیرضا کاظمی امروز - ۳۱ مرداد - با ۲۶۸ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی هجدهمین سکاندار وزارت آموزش و پرورش شد تا سرنوشت حدود ۱۷ میلیون دانش آموز را در دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رئیس‌جمهور صبح روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای اخذ رای اعتماد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که از این میان علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

پس از معرفی وی به مجلس شورای اسلامی، وی تلاش کرد با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح کرده و آنان را با خود همراه کند؛ سرانجام در ۲۷ مرداد به عنوان نخستین وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم در تریبون صحن علنی مجلس حاضر شد و برنامه‌ها و عملکرد کاری خود در پیشگاه مردم و نمایندگان دفاع کرد و به ابهامات پاسخ گفت.

او نخستین وزیر کابینه بود که هیچ نماینده‌ای در مخالفت با وی در صحن مجلس نطق نداشت و سرانجام نیز موفق شد با ۲۶۸ رای موافق اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

کاظمی ۵۹ ساله متولد شهر مشهد و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه است که عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوده و یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بود. همچنین از شهریور تا آذر ۱۴۰۰ سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت. همچنین او معاون پرورشی و فرهنگی و مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بوده است.

کاظمی در سخنانی که در صحن علنی مجلس برای کسب رای اعتماد نمایندگان داشت، توسعه عدالت و برابری آموزش باکیفیت برای همه دانش آموزان، تضمین کیفیت آموزش و پرورش در مدارس دولتی، صیانت از کرامت و منزلت معلمان و دانش آموزان، اقدامات فوری و اولویت دار در آموزش و پرورش و مردمی سازی و مشارکت عمومی خیرین و بخش غیردولتی را مهم‌ترین رویکردهای تحولی برای آموزش و پرورش اعلام کرد.

همچنین برنامه ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید، پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان از جمله پاداش بازنشستگی معلمان قبل از سال ۱۴۰۲، حق التدریس و حق الزحمه امتحانات ، ساماندهی امتحانات نهایی سوابق تحصیلی دوره دوم متوسطه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش برای رضایت مندی خانواده ها و دانش‌آموزان و همچنین پیگیری کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش و تامین منابع مالی استان‌ها مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار کاظمی برای این وزارتخانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha