آتش‌بس غزه و تحولات منطقه، محور رایزنی بلینکن و همتای مصری

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای از دیدار و رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود درباره تحولات منطقه و موضوع آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الحدث، وزارت خارجه مصر در بیانیه خود اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه دیدارهایش در مصر با «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه این کشور در شهر «العلمین» دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالعاطی در جریان این دیدار تاکید کرد: امیدواریم در دور جدید مذاکرات شاهد تمایل اسرائیل برای توقف جنگ باشیم.

آتش‌بس غزه و تحولات منطقه، محور رایزنی بلینکن و همتای مصری

وزیر امور خارجه مصر خطاب به بلینکن افزود: آتش‌بس در غزه تنها راه کاهش تنش در منطقه است.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، بلینکن نیز در این دیدار تاکید کرد که واشنگتن موافق دیدگاه مصر مبنی بر ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه است.

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرد که بدر عبدالعاطی و بلینکن درباره وضعیت سودان نیز گفت‌وگو کردند.

بلینکن پیش از این نیز با «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، روابط دوجانبه میان ۲ کشور و همچنین پرونده آتش بس در غزه و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داده بود.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار اظهار داشت: جلوگیری از ریخته شدن خون انسان‌ها باید محرک اصلی همه طرف‌ها و آتش‌بس در غزه نیز باید سرآغازی برای به رسمیت شناختن گسترده‌تر بین‌المللی دولت فلسطین و اجرای راه‌حل دو دولتی باشد.

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، اسحاق هرتزوگ، رئیس و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، وارد تل آویو شد.

بلینکن روز دوشنبه پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی صبح امروز، سه شنبه، وارد شهر العلمین مصر شد.

وی همچنین قرار است که پس از دیدار با مقامات مصر، راهی دوحه، پایتخت قطر شود و با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور دیدار و رایزنی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha