نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟ + فیلم
محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت

تهران- ایرنا- نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی نفت، فعال‌سازی دیپلماسی پتروشیمی به منظور توسعه بازار در کشورهای همسایه و توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی را از جمله دلایل موافقت خود با برنامه‌ها و صلاحیت محسن پاک نژاد برشمردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عصر روز سه‌شنبه -۳۰ مرادماه- در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌ها محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و موافقان درباره وی به ایراد سخن پرداختند.

فعال‌سازی دیپلماسی پتروشیمی به منظور توسعه بازار در کشورهای همسایه و بازارهای هدف با همکاری هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی، وزارت خارجه، انجمن‌های تخصصی و اتاق بازرگانی، توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی به منظور تامین نیاز صنایع داخلی و افزایش ارزش میانگین قیمت محصولات صادراتی و استفاده حداکثری از ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی از طریق تأمین خوراک پایدار و اصلاح فرآیند واگذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه میادین بالادستی جهت جذب مشارکت بخش خصوصی پتروشیمی و تأمین خوراک‌های مورد نیاز از جمله دلایل نمایندگان موافق با وزیر پیشنهادی نفت است.

همچنین توسعه تکنولوژی‌های مورد نیاز با شناسایی و تدوین راهبردهای کسب دانش‌های فنی مورد نیاز در صنعت پتروشیمی در افق ۱۰ ساله آتی، توزیع عادلانه و هوشمندانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی از طریق اصلاح فرایندهای جاری در زمینه صدور مجوزها و تعیین اولویت‌های دریافت تسهیلات مالی به سمت بخش خصوصی واقعی، ایجاد شورای راهبری صنعت پتروشیمی با مشارکت ذینفعان اصلی ازجمله هلدینگ‌ها، انجمن صنفی و نمایندگان بخش خصوصی واقعی جهت ایجاد تعامل و تصمیم‌گیری در مسائل کلان صنعت و ایجاد انسجام و هماهنگی خصوصا در مسائل کلان مانند بازرگانی خارجی، تامین خوراک، سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت و توسعه سرمایه های انسانی و توسعه زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعت پتروشیمی از دیگر دلایلی است که نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی نفت به آن اشاره کردند.

پاک‌نژاد توانایی حل مساله ۷ ابرچالش برجسته کشور را دارد

اسفندیار عبداللهی در موافقت با برنامه‌های محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت گفت: او با ویژگی‌های شخصی و شخصیتی که دارد، مناسب شرایط کنونی این وزارتخانه است و شخصیتی برای این زمان وزارتخانه محسوب می‌شود.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس با اشاره به تحصیلات پاک‌نژاد در دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر و تسلط وی به زبان انگلیسی افزود: پاک نژاد متعلق به خانواده وزارت نفت است و از بدنه متخصص این وزارتخانه محسوب می‌شود و مسیر پیشرفت را غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پاک‌نژاد در سوابق ۲۷ساله خود ۱۳ سمت ارشد در وزارت نفت داشته که ماموریت‌های گسترده‌ای بر عهده وی بوده است.

عبداللهی افزود: تنوع تجارب پاک‌نژاد نقطه قوت برای فردی محسوب می‌شود که قرار است یک وزارتخانه کلیدی را رهبری کند. سن وی از میانگین کابینه پایین تر است و در دوران دفاع مقدس با جان خود از میهن دفاع کرده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس یادآور شد: پاک‌نژاد با توجه به سابقه‌ای که در مدیریت صنعت نفت  دارد با خرد جمعی نخبگان نفت و گاز ایران به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های وزیر پیشنهادی نفت حل مساله ۷ ابرچالش برجسته است. همه ما به ناترازی‌های بحران انرژی و سوخت در کشور اذعان داریم که پاکنژاد توانایی حل آنها را دارد.

پاک نژاد نفت مومن، مقید، متعهد باسابقه ۲۷ سال است

غلامرضا توکل شوریجه دیگر نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: پاک نژاد نفت مومن، مقید، متعهد و باسابقه ۲۷ سال فعالیت در عرصه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته، انتخابی شایسته برای این مسئولیت است و باید این انقلاب توسط افرادی توانمند، صیانت شود و نباید به وزارت نفت نگاه سیاسی داشت.

نماینده مردم سروستان در مجلس افزود: باید اصلاح طلب و اصولگرا مسیر خدمت به مردم شریف و انقلاب را مدنظر قرار دهند و سلامت نفس و اخلاق و سابقه درخشان آقای پاک‌نژاد نشان می‌دهد که ایشان انتخابی خوب برای این وزارتخانه است.

وی با اشاره به ۲۷ سال فعالیت وزیر پیشنهادی نفت در عرصه‌های مختلف پتروشیمی، گاز و زیرمجموعه‌ های وزارت نفت اظهار داشت: او به عنوان نیرویی متعهد و مومن شناخته شده و قانون، اهداف و اسناد بالادستی را می‌تواند به خوبی اجرا کند.

برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری در برنامه های پاک‌نژاد دیده می‌شود

توکلی وزارت نفت را قلب تپنده ایران و موتور محرک اقتصاد کشور دانست و یادآور شد: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری، مهار گازهای فلر، توسعه ظرفیت تولید، بهینه‌سازی تولید، پرهیز از خام‌فروشی، دور زدن تحریم‌ها با درایت و تدبیر یک ضرورت و پیش‌بینی مطلوب در برنامه‌های آقای پاک‌نژاد است.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه یارانه انرژی، توجه به پدافند غیرعامل، اسقاط خودروهای پرمصرف، توجه ویژه به مناطق نفت‌خیز و محروم و مناطق محروم صاحب انرژی و نفت برنامه او را برنامه غنی و عملیاتی کرده است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور عملیاتی پاک‌نژاد در مسئولیت‌های مختلف حوزه نفت گفت: او نیرویی توانمند و اجرایی و عملیاتی است و مثال این ادعا حضور مستمر ۵۶ روزه وی در منطقه رگه سفید برای مهار آتش‌سوزی چاه با لباس کار و همراهی با همه نیروها، تکنسین‌ها و کارگران حاضر در این منطقه و مدیریت نزدیک و تنگاتنگ آنان بود.

نماینده مردم سروستان در مجلس خاطرنشان کرد: پاکنژاد در طول این مدت خدمت را ترک نکرد و امیدواریم با در نظر گرفتن همه حساسیت‌ها و اولویت‌ها، نمایندگان با رأی مثبت خود به آقای پاک نژاد ایشان را در انجام وظایف محوله یاری کنند.

پاک‌نژاد به حوزه ماموریتی خود بخصوص در شرایط تحریم آگاه است

امید نصیبی دیگر موافق وزیر پیشنهادی نفت بود که در سخنانی گفت: ۷۰ درصد اقتصاد کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نفت مربوط است و صنعت نفت به عنوان پشتیبان اقتصاد محسوب می‌شود. به عبارتی وزارت نفت تخصصی است که به افراد با تجربه احتیاج دارد.

نماینده ممسنی در مجلس با بیان اینکه پاکنژاد سال‌های طولانی مدارج مدیریتی در این وزارتخانه طی کرده است، افزود: وزیر پیشنهادی نفت به حوزه ماموریتی خود به خصوص در شرایط تحریم آگاه است و با شناخت محیطی و مدیریتی در صنعت نفت می‌تواند ظرفیت تولید را ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه پاک‌نژاد در حوزه‌های مختلف کار کرده و آشنا به موضوع ظرفیت‌های میادین نفتی و گازی بخصوص میادین مشترک است، یادآور شد: کارکنان حوزه نفت از وزارت پاک‌نژاد استقبال کردند و در وضعیت کنونی که برخی معضلات و مشکلاتی پیش‌روی صنعت نفت است به تجربه و دانش وی نیاز داریم زیرا  پاک‌نژاد فردی متخصص و متعهد بوده که می‌تواند خسارات را جبران کند.

این نماینده مجلس افزود:‌ پاک‌نژاد با فساد مبارزه می‌کند. او اعلام کرده که در مدیریتش استقلال دارد و ان‌شاءالله شاهد تعامل مفید و موثر با مجلس باشیم.

نصیبی با بیان اینکه اقدامات لازم برای پتروشیمی‌هایی در ۲۰ سال گذشته در زمین مانده و جوانان چشم‌انتظار اقدام عاجل در این حوزه هستند، یادآور شد: وی در پی انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی وزارت نفت در شهرستان‌های نفت‌خیز در سایر استان‌ها است. از طرفی هر روز شاهد خبرهای ناخوشایند در عزل و نصب‌ها هستیم که با مدیریت پاک‌نژاد این مسائل بهبود پیدا کند.

پاک‌نژاد فردی متخصص و دارای تجربه در حوزه نفت است

عزت الله حبیب‌زاده  آخرین موافق وزیر پیشنهادی نفت بود که در سخنانی گفت: پاک نژاد به عنوان فردی متخصص، کاربلد و پایبند به قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و برخورداری از صلاحیت عمومی برای تصدی این وزارتخانه ما را از اداره بهینه و بدون حاشیه آن مطمئن می سازد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس افزود: بنده با شناخت کامل از دکتر پاک نژاد در خصوص مدیریت این وزارتخانه و راهبردها نگران نخواهم بود چرا که وی از دهه ۷۰ تاکنون به صورت شبانه روزی در تمام سطوح مدیریتی وزارت نفت فعالیت داشته است کما اینکه در حادثه چاه ۱۴۷ رگ سفید فرمانده میدان بود و حدود ۲ ماه در کنار همکارانش ماند تا مانع از هدررفت سرمایه ملی شود.

وی تصریح کرد: بنده از این تریبون به دکتر پزشکیان رئیس جمهوری برای انتخاب پاک نژاد تبریک می گویم چرا که وی فردی متخصص و دارای تجربه در حوزه نفت است و برای ناترازی انرژی، گاز و بنزین برنامه دارد.

حبیب زاده یادآور شد: کاهش شدید بنزین در جایگاه‌ها و قاچاق سوخت از جمله مشکلات استان های جنوبی است که انتظار می رود دکتر پاک نژاد به عنوان فردی متخصص، کاردان و کارآمد که از دل این وزارتخانه آمده است بتواند برای برون‌رفت از این مشکل راهکاری ارائه دهد، همچنین وی درد و رنج کارکنان وزارت نفت را به خوبی می داند و جایگاهی برای انتصاب رفاقتی نیز ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: جلوگیری از صادرات نفت خام در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاستگذاری مطلوب و جذب سرمایه گذار در حوزه نفت، یکی از راهکارهای مطلوب پاک نژاد برای اداره این وزارتخانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha