۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85574169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا: پیاده‌روی اربعین نمادی از وحدت اسلامی است

اهواز - ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب گفت: پیاده روی اربعین نمادی از وحدت و اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: مردم جهان امروز فارغ از هر ملیت و مذهبی گرد بیرق حضرت اباعبدالله الحسین(ع)جمع شده و با محبت، مودت و وحدت صحنه های ارزشمندی را خلق کرده و پیام اتحاد و همدلی را به جهانیان مخابره کردند.

وی اربعین را یک سازماندهی برای ظهور آقا امام زمان (عج) برشمرد و افزود: زائران اربعین حسینی با سیل خروشان خود به سمت کربلا و خدمت‌رسانی مواکب در ایران و عراق آمادگی جهان اسلام را برای ظهور مهدی موعود اعلام می کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب تصریح کرد: برقراری امنیت، خوراک و اسکان سالانه این جمعیت عظیم که بیش از ۲۰ میلیون نفر پیش بینی می شود به صورت داوطلبانه و عاشقانه از عجایب و شگفتی‌های جهان امروز است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه نیز با خدمات مختلف به مردم عزیز در ایام اربعین اقدامات ارزشمندی را به منظور بهره‌مندی بیشتر زوار از برکات زیارت اربعین انجام می دهند.

سرتیپ پاسدار خادم سیدالشهدا اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و اهمیت رفاه حال زائران، برپایی مواکب اربعین در عراق و کمک به برقراری سفره ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا از اقدامات مهم قرارگاه کربلا است.

وی افزود: خوزستان پایتخت موکب ها در ایران اسلامی است و نیروهای مسلح؛ مرزبانی، ارتش، فراجا، بسیج و سپاه و استانداری خوزستان ، هلال احمر ، پایانه های مسافربری و دیگر نهادهای دولتی و نظامی همگی دست به دست هم داده اند تا زائران اربعین به راحتی به محضر اباعبدالله الحسیم (ع) مشرف شوند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب گفت: نیروی زمینی سپاه علاوه بر برقراری امنیت در خط مرزی، اقدام به دایر نمودن بیمارستان و خدمت‌رسانی در مرزهای شلمچه، چذابه کرده و توسط گروه ۲۴ بعثت نیز اقدام به برپایی موکب و بیمارستان در مرز باشماق کرده است.

سرتیپ پاسدار خادم سیدالشهدا ادامه داد: همچنین برای تردد آسان زوار از مرزها نیز اقدام به احداث سایبان، مه پاش و ۱۰ دستگاه کولر در مرز مشترک ایران و عراق در چذابه و شلمچه کرده ایم.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha