۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 2667
کد خبر: 85574320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ فعال رسانه‌ای حضور زائران اربعین  را در ایلام پوشش می‌دهند

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از کوشش همه جانبه اهالی رسانه این استان در پوشش رسانه ای کنگره عظیم و جهانی اربعین قدردانی کرد و گفت: بیش از ۱۶٠ نفرخبرنگار در مرز مهران و استان ایلام در زمینه تولید و انتشار محتوای خبری و گزارش نوشتاری آنلاین وچند رسانه ای مرتبط با رویدادهای اربعین حسینی فعالیت می کنند.   

علی هلشی سه شنبه شب در گفت وگویی خبری افزود: نتیجه فعالیت خبرنگاران و دیگر فعالان رسانه ای همه رسانه های مکتوب، تصویری و انلاین در استان ایلام و مرز مهران موجب شفافیت و تطابق مناسب و هرچه بیشتر زائران با واقعیت و شرایط این سفر فرامرزی شده است به نحوی که انان با بیشترین اطلاعات و ذهنیت شفاف وارد مرز می شوند.

وی سطح تلاش اهالی رسانه و اطلاع رسانی در حال انجام در مهران و استان ایلام را متناسب با شان کنگره اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی قرن موثر و فراگیر عنوان کرد و گفت: از ابتدای اعزام خبرنگاران به مرز مهران تا امروز ۳٠ مرداد، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان محتوا اعم از خبر، عکس، کلیپ، فیلم و گزارش تهیه، تولید و منتشر شده است.

وی با ذکر اینکه ۱۵٠ نفر از اهالی رسانه استان ایلام برای اطلاع رسانی اخبار و رویداد اربعین ثبت نام کرده اند تصریح کرد : فعالیت و نتیجه کوشش این فعالان رسانه ای شامل اطلاع رسانی، توضیح، تشر یح و تبیین شرایط استان ایلام و به خصوص گذرگاه مرزی مهران موجب ذهنیت و درک مناسب زائران از شرایط و باید و نبایدهایی است که که زائران اربعینی در دوسوی مرز باید رعایت کنند. ۱۵۰ فعال رسانه‌ای آمد و شد زائران اربعین  را در ایلام پوشش می‌دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اقدامات فرهنگی هنری این اداره کل در ایام اربعین بیان کرد: در سه راهی کارزان در مسیر زوار اربعین، واقع در شهرستان سیروان، موکب هنرمندان ایلام و ایران تحت عنوان "شین" برپا شده و روزانه بین ۵٠ تا ۷٠ نفر از هنرمندان استان به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری می پردازند.

وی به تشریح برنامه‌های اجرا شده در این موکب پرداخته و اضافه کرد: برنامه‌هایی از جمله تعزیه، شعر خوانی، اکران فیلم‌های سینمایی، اجرای آواها و نواهای انقلابی، ورکشاپ های هنری، محافل انس با قرآن و... از جمله برنامه های اجرا شده در این موکب است.

هلشی اظهار داشت :اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز خادمان زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و ما در استان ایلام به خود می بالیم که خدمتگزار زوار اربعین هستیم.

وی گفت: فعالیت فرهنگی و رسانه ای در استان ایلام به عنوان اصلی ترین مسیر رفت و امد زائران از اهمیت برجسته ای برخوردار است.

۱۵۰ فعال رسانه‌ای آمد و شد زایران اربعین  را در ایلام پوشش می‌دهند

مرز مهران به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های زائران اربعین حسینی مطرح است به نحوی که دستکم بیش از ۵۰ درصد زائران استان ایلام و مرز مهران را به عنوان مسیر امد و شد زیارتی خود انتخاب می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha