«دوجاریک»: اسرائیل مانع ارسال کمک‌ها به غزه است/«البرش»: خطر فاجعه انسانی در راه است

تهران- ایرنا- سازمان ملل درحالی از ممانعت اشغالگران برای رسیدن کمک های انسانی به آوارگان فلسطینی در نوار غزه خبر داد که یک مقام بهداشتی در این منطقه نیز گفت: نبود سوخت و دارو و بروز فاجعه انسانی در نوار غزه در صورت تاخیر در رسیدن این کمک ها وجود دارد.

به گزارش روز چهار شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد که اقدامات تجاوزکارانه مداوم رژیم صهیونیستی و مجبور کردن آوارگان فلسطینی برای تخلیه مکرر محل های اقامت خود عملیات امدادرسانی به نوار غزه را با مانع روبرو کرده است.

در همین پیوند، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: اینکه بخش هایی از جاده صلاح الدین که کریدور حیاتی برای امداد رسانی بشردوستانه محسوب می شود، شامل دستورات تخلیه شده است، سبب می شود که امداد رسانی در طول این جاده اصلی با مانع روبرو شود.

وی افزود: جاده ساحلی نمی تواند جایگزین جاده صلاح الدین شود زیرا در طول این جاده انبوهی از مناطق اسکان موقت آوارگان فلسطینی وجود دارد. در نتیجه این وضعیت، حرکت کاروان ها در طول جاده ساحلی بسیار کند شده است و کمک ها و خدمات اساسی مانند انتقال آب به افراد نیازمند نمی رسد.

در همین حال، «منیر البرش» مدیرکل وزارت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی مانع از ورود دارو و سوخت به نوار غزه می شوند.

وی افزود: سوخت فقط برای ۲۴ ساعت کفایت می کند. کمبود سوخت و دارو مانع نجات مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود. آمبولانس ها هم اکنون سوختی ندارند که این امر مانع از امداد رسانی به زخمی شدگان می شود.

این مقام مسئول بهداشت و درمان در نوار غزه افزود: اشغالگران عامدانه در راستای کشتار شمار زیادی از آوارگان در مراکز اسکان موقت حرکت می کنند.

البرش هشدار داد که هرگونه تاخیر، جان مجروحان را به خطر می اندارد.

وی افزود: ما به خدا و کادر درمانی برای ایستادگی تکیه می کنیم.

این درحالی است که همزمان با محاصره اقتصادی، اشغالگران به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهند و طبق آخرین آمار، شمار شهدا به ۴۰ هزار و ۱۷۳ و زخمی شدگان به ۹۲ هزار و ۸۷۵ نفر از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha