۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85574437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85574437
وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز /چهارشنبه/ در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

مرتضی قدیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان هفته جاری شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود و تا قبل از ظهر امروز آسمان عمدتا صاف است.

وی گفت: در این مدت سامانه بارشی فعالی برای استان پیش بینی نشده است اما در ارتفاعات رگبارهای خفیف و پراکنده باران به وقوع می پیوندد.

قدیمی درخصوص وضعیت دمایی استان طی روزهای آینده، گفت:در این مدت با افزایش دما مواجه خواهیم بود و به خصوص پنجشنبه و جمعه هوای نسبتا گرمی در استان مستقر می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با دمای ۹ درجه و شهر حلب در ایجرود با ۳۹ درجه ‌به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

قدیمی گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۲۰ درجه سانتگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد وافزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۰ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha