۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85574534
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید آب شیرین کن‌های بوشهر به بیش از ۲۲۲ هزار متر مکعب افزایش می یابد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هم اینک ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز از تاسیسات آب‌شیرین‌کن این استان تولید و توزیع می‌شود که با تکمیل پروژه های در دست اجرا ظرفیت تولید آب از ۱۷ سایت آب‌شیرین‌کن به ۲۲۲ هزار و ۸۵۰ مترمکعب می‌رسد.

به گزارش ایرنا ابوالحسن عالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک عمده منابع آب شرب استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین و توزیع می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش شدت گرما مصرف آب شرب در شهرها و روستاهای استان افزایش یافته که برای جلوگیری از بحران و تنش آبی مصرف بهینه و صرفه‌جویی ضروری است.

عالی یادآور شد: تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن از ۳۵ هزار مترمکعب، در دولت سیزدهم به ۱۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافت و این درحالی است که پروژه های مهمی نیز در شهرها و روستا در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه آبرسانی در هفته دولت تصریح کرد: این پروژه ها با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف از جمله طرح‌های آب‌شیرین‌کن در این استان آغاز می‌شود.

عالی آغاز ساخت خط انتقال آب منطقه "خیرآباد " از دیگر پروژه های آبرسانی در هفته دولت ذکر کرد و گفت: در همین راستا عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن منطقه ساحلی تنگستان با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ فاضلاب گناوه و خط انتقال آب از تاسیسات شهرستان دیر از جمله پروژه های هفته دولت در استان بوشهر است.

عالی افزود: از مهم‌ترین مزیت‌های پروژه‌های یاد شده می‌توان به تقویت آبرسانی در نوار ساحلی تنگستان و همچنین افزایش پایداری آب مشترکان سایر مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha