۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85574537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های کشاورزی ملایر زمینه اشتغال ۱۹۴ نفر را فراهم کرد

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: همزمان با هفته دولت ۲۸ طرح کشاورزی در این شهرستان بهره‌برداری می شود که این طرح‌ها در مجموع برای ۱۹۴ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

«علیرضا زنگنه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف باغبانی، شیلات و آبزی‌پروری، آب و خاک، گلخانه و دام و طیور است افزود: برای اجرای این طرح ها ۹۴۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد، پنج طرح در بخش باغبانی و گلخانه شامل سه طرح گلخانه سبزی و صیفی، یک طرح گلخانه تولید نشاء و یک طرح فراز در روستای گلشیر افسریه به مساحت ۲.۵ هکتار افتتاح می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: سه واحد مرغداری نیز در مجموع با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه‌ای و اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در روستاهای میشن، نمازگاه و طجرسامن افتتاح می‌شود و ۱۳ خانوار از این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

زنگنه از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت به چهار طرح پرورش ماهی سردآبی و یک واحد پرورش بوقلمون با پنج هزار قطعه و اعتبار هزینه شده ۱۰۰ میلیارد ریال در روستای ینگی‌کند در بخش شیلات و آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: از چهار طرح پرورش ماهیان سردآبی، سه طرح در روستای حسین‌آباد ناظم با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی و یک طرح ۱۰ هزار قطعه‌ای در روستای میانزولان احداث شده است.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های پرورش ماهیان سردآبی در روستای حسین‌آباد ناظم ۲۵ هزار قطعه‌ای است و ۳۰ میلیارد ریال اعتباری برای اجرای آن هزینه شده، ادامه داد: ملایر در تولید ماهی جایگاه خوبی در استان دارد و سالانه بیش از ۵۰۰ تُن ماهی در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: چهار طرح پرورش ماهی سردآبی در بخش شیلات نیز در مجموع با ظرفیت تولید ۸۹ تُن آماده بهره‌برداری است که در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

زنگنه افتتاح سه طرح مرمت و لایروبی قنوات در روستاهای دشت آباد، طجر علوی و دایلر با حجم عملیات ۷۰۰ مترمربع در مجموع با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد و گفت: ۱۶۰ خانوار از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین افتتاح شرکت شوریجات جالیز در شهرک صنعتی سامن با ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار تُن و اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳ نفر و کانال آبرسانی زنگنه به طول ۸۰۰ متر و ۱۰.۵ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت عنوان کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: در این هفته سه طرح آبیاری بارانی و یک طرح آبیاری کم‌فشار در روستاهای کهکدان، حسین آباد شاملو، حسین آباد ناظم و پیهان در وسعت ۹۱.۶ هکتار و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha