۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85574548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب ۲۱ مدال رنگارنگ هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی گفت: امسال کسب ۳۷ مدال توسط این هیات هدف‌گذاری شده که تاکنون ورزشکاران استان در مسابقات کشوری ۲۱ مدال طلا، نقره و برنز به‌ دست آوردند.

حجت الاسلام حامد مقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان بعد از اینکه در دهه ۹۰ اوج خود را سپری می‌کرد بعد از موضوع کرونا و اتفاقاتی که در مدیریت رخ داد دچار افت شدیدی شد بگونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ تنها ۲ مدال کشوری کسب کردیم.

وی ادامه داد: با استفاده از همه ظرفیت‌های استان، سال ۱۴۰۲ تعداد مدال‌های کسب شده به ۲۶ مورد رسید و نسبت به مشابه سال قبل ۱۳ برابر افزایش یافت.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی اظهار کرد: نخستین مسابقات کشوری ورزش زورخانه‌ای در سال ۱۴۰۳ با مدال طلای نماینده خراسان جنوبی آغاز شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۳۰ نفر از ۲۳ استان کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند که طاها غفاری مرشد نونهال آینده‌دار استان با یک اجرای فنی توانست مدال طلای رشته مرشدی نونهالان کشور را از آن خود کند.

کسب ۲۱ مدال رنگارنگ هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان جنوبی

حجت الاسلام مقری تصریح کرد: هیات ورزش‌های زورخانه‌ای استان امسال تاکنون از لحاظ کمیت و کیفیت مدال‌ها نسبت به سال قبل افزایش صعودی داشته در حالیکه هنوز چهار اعزام دیگر به مسابقات کشوری تا پایان سال خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: امسال از سوی فدراسیون فراملی ورزش‌های زورخانه‌ای علی قمری سرمربی و محمدرضا حسن پور نیز مرشدی تیم ملی مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای ۲۰۲۴ در بلاروس را بر عهده داشتند.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی یادآور شد: امسال علی اصغر اکبری و امیرحسین دهقانی برای شرکت در اردوی آماده سازی تیم ملی بزرگسالان برای آماده سازی برای مسابقات جهانی، به تهران اعزام شدند.

وی گفت: فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور از قهرمان ارزنده خراسان جنوبی امیرحسین دهقانی برای حضور در اردوی تیم ملی ورزش زورخانه‌ای برای شرکت در جشنواره ورزشی - فرهنگی بین المللی به میزبانی مسکو پایتخت کشور روسیه دعوت کرد.

حجت الاسلام مقری با اشاره به پروژه‌های عمرانی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای استان افزود: سال گذشته زورخانه خیرساز ثامن الحجج (ع) امیرآباد بیرجند با مشارکت خانواده مرحوم حاج حسن امیرآبادی‌زاده احداث و افتتاح شد.

وی ادامه داد: همچنین زورخانه بین المللی بیرجند، خوسف، سه قلعه سرایان و چند زورخانه خیرساز از جمله در روستای بجد نیز در حال تکمیل است.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی تاکید کرد: همه این اقدامات و دستاوردهای در حالی در استان رقم خورده که بودجه ورزش پهلوانی استان قابل مقایسه با خیلی از استان‌ها و کشور نیست و با کمترین امکانات و بودجه به‌صورت خودجوش توسط ورزشکاران انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha