۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبر: 85574563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فردی در سیرجان به عشق امام حسین(ع) از مجازات اعدام رهایی یافت

کرمان - ایرنا - معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان با اشاره به حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم در یک پرونده قتل گفت: قاتل پس از سپری شدن پنج ماه با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان سیرجان و مسئولان قضایی در راستای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» در این حوزه قضایی بخشیده شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در فروردین امسال مرد جوانی با همدستی ۲ نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلاف خانوادگی و درگیری، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم به قصاص قاتل توسط مراجع قضایی صادر شد.

وی ادامه داد: پرونده این قاتل نادم پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای اخذ رضایت از اولیای دم، به شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان شهرستان سیرجان ارجاع شد.

معاون قضایی رییس کل و معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان ادامه داد: این پرونده با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف استان و متنفذان محلی و به برکت نام مبارک سید الشهدا با صلح و سازش ختم به خیر شد و قاتل با اخذ رضایت از اولیای دم و گذشت آنان از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

این مسئول قضایی با اشاره به اینکه مهمترین فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش است، خاطرنشان کرد: اقدام انسان‌دوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی قدردانی دارد.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha