۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 757
کد خبر: 85574564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسپیس ایکس ۲۲ ماهواره اینترنت استارلینک را در مدار قرار داد

تهران- ایرنا- شرکت «اسپیس ایکس» مجموعه جدیدی از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک» خود را با راکت جدید فالکون ۹ در مدار زمین قرار داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اسپیس، راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس از یک سکوی پرتاب در ایستگاه نیروی فضایی در کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شد و ۲۲ ماهواره استارلینک را در ماموریت گروه ۱۰-۵ حمل کرد. راکت فالکون ۹ در جریان عملیات پرتاب در یک آسمان آبی صبحگاهی بالا رفت.

تنها حدود هشت دقیقه پس از پرتاب، مرحله اول راکت فالکون ۹ به زمین بازگشت و با پرواز از میان ابرهای ضخیم روی کشتی پهپادی گراویتاس شرکت اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. این پرواز اول راکت فالکون ۹ اقدامی نادر برای شرکت اسپیس ایکس بود؛ زیرا این شرکت معمولا برای پرتاب استارلینک (و سایر پرتاب‌ها) از راکت‌های کهنه‌کار که قبلا پرواز کرده‌اند استفاده می‌کند.

اسپیس ایکس ۲۲ ماهواره اینترنت استارلینک را در مدار قرار داد

این ۲۲ ماهواره استارلینک به مجموعه ابرمنظومه ماهواره‌ای (megaconstellation ) اینترنت سرعت بالای اسپیس‌ایکس در مدار می‌پیوندند. این شرکت قصد دارد با این ماهواره‌ها دسترسی باندگسترده را در سراسر جهان فراهم سازد. اسپیس ایکس تا امروز بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ ماهواره استارلینک از انواع مختلف را پرتاب کرده است هر چند برخی تاکنون بازنشسته شده‌اند.

انتظار می‌رود پرتاب مهم برنامه‌ریزی شده بعدی اسپیس ایکس روز ۲۶ اوت (۵ شهریور) انجام شود. قرار است در این روز فضاپیمای پولاریس داون که یک پرواز فضایی انسانی خصوصی با حمایت «جرد ایساکمن» میلیارد آمریکایی است پرتاب شود. در این ماموریت ، ایساکمن به همراه سه تن دیگر در یک ماموریت مداری پنج روزه به فضا بروند و اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی جهان را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha