۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85574664
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح عمرانی بنیاد مسکن زنجان در هفته دولت افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۵ طرح عمرانی بنیاد مسکن استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شامل اجرای طرح هادی و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که طی هفته دولت در همه شهرستان‌ها به صورت نمادین افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هفت طرح شامل بهسازی مسکن روستایی و هشت طرح نیز در زمینه اجرای طرح هادی است، تاکید کرد: این طرح ها در راستای توسعه و آبادانی روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش مشارکت روستائیان، بالا بردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و در نهایت افزایش رضایتمندی ساکنان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن استان با مشارکت و همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها را اجرای طرح هادی و نهضت آسفالت معابر روستایی دانست و افزود: محوطه سازی، جدول کشی، آسفالت معابر روستایی، ایجاد پارک و بوستان از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی در روستاهاست.

خواجه ای با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، یادآور شد: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۳.۷ درصد بوده که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مقاوم سازی اماکن روستایی را موثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و گفت: ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت واحدهای مسکونی خود از اهداف اصلی بنیاد مسکن است که در این راستا مشارکت دهیاران و خود روستاییان نیز در انجام طرح های مقاوم سازی اماکن روستایی بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن یادآور شد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان(معادل ۵۷ درصد) مقاوم سازی شده که با مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال جاری، آمار مقاوم سازی استان از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha