هشدارهای زیست محیطی به مدیران تا مطالبه‌گری پرستاران در روزنامه‌های شیراز

شیراز - ایرنا - خواسته‌های اعتباری استاندار فارس از دولت چهاردهم، خبر تکان دهنده از فرونشست ۵۰ سانتیمتری فارس، اجتماع و اعتراض ساکنان فاز ۲ گویم به شهرداری برای محرومیت از آب و انرژی و مداخلات استانی برای پاسخگویی به مطالبات پرستاران تازه‌های چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه صفحه‌های مطبوعات شیراز است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگر مردم شیراز روزنامه‌های صبح ۳۱ مرداد مرکز فارس را ورق بزنند، احتمالا چند خبر بیش از بقیه توجه آنها را به خود جلب می‌کند؛ علاوه بر هشدار سطح قرمز روز گذشته هواشناسی شیراز که اگر برای بیشتر نقاط شهر باران نداشت، اما سرعت ۷۲ کیلومتری طوفانش سبب سقوط چند درخت شهر شد، خبرهایی از نخستین دیدارهای استاندار فارس با مسئولان دولت چهاردهم، هشدارهای محمد درویش (فعال زیست محیطی) برای فارس و تکاپوهای استانی برای پاسخگویی به بخشی از مطالبات پرستاران استان از جمله این اخبارند.

این خبرها با تیترهایی چون " درخواست استانداری فارس برای بازنگری در اعتبارات"، "تجمع اهالی فاز ۲ شهرک گویم در مقابل استانداری فارس"، کشت سه برابر برنج در دشت‌های بحرای فارس" و " بخشی از مطالبات پرستاران فارس با تمهیدات استانی به ثمر نشست" در روزنامه‌های شیراز منتشر شده است.

انعکاس مطالبه‌های استاندار فارس از دولت چهاردهم در روزنامه‌های فارس

خبر سفر استاندار فارس به پایتخت و دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست معاونت اقتصادی این سازمان و خواسته‌های او از مسئولان دولت چهاردهم انعکاس گسترده‌ای در روزنامه‌های امروز شیراز داشت.

خبر جنوب با تیتر " درخواست استاندار برای بازنگری در اعتبارات فارس" این دیدار را در نیمه بالایی صفحه نخست خود، منعکس کرده و از قول محمدهادی ایمانیه نوشته است: تفویض اختیارات بیشتر و لازم به استانداران و دستگاه‌های استانی و توزیع عادلانه اعتبارات براساس شاخص‌های واقعی منطقه‌ای از جمله راههای برون رفت از بسیاری از مشکلات است.

روزنامه سبحان هم با تیتری مشابه، " بازنگری در اعتبارات فارس" را تیتر اول خود کرده و نوشته است: ایمانیه از معاون رئیس جمهور خواستار بررسی و بازنگری به منظور ایجاد تعادل و نوازن در اعتبارات استان فارس براساس شاخص‌های شفاف و واقعی بر پایه مطالعات آمایش سرزمینی شد.

روزنامه تماشا نیز این خبر را باعنوان " دیدار استاندار فارس با معاون رئیس جمهور" منتشر کرده است؛ آنطور که مطبوعات و رسانه‌ها نوشته‌اند، استاندار فارس در این دیدار به تشریح نیازهای اعتباری استان برای تکمیل پروژههای نیمه تمام در حوزه‌بیمارستان و مراکز درمانی پرداخته است.

هشدارهای تکان دهنده فعال محیط زیستی نام آشنا برای فارس

مصاحبه محمد درویش با یکی از خبرگزاری‌های استان فارس و گفته‌های او درباره وضعیت فرونشست زمین در شیراز و اقداماتی که تخریب زیستی محیطی فارس را سرعت می‌بخشد، در روزنامه‌های امروز شیراز بازنشر گسترده‌ای یافته است.

تماشا با عنوان " نرخ فرونشست سالانه در استان به ۵۰ سانتی‌متر رسید" این مصاحبه را در صدر اخبار صفحه نخست خود جای داده و از قول این فعال زیست محیطی به افزایش سه برابری برنج کاری در دشتهای بحرانی فارس اشاره کرده است.

روزنامه افسانه " کشت سه برابری برنج در دشت‌های بحرانی فارس" را تیتر اول کرده و ناترازی بیش از ۱۷.۵ میلیون متر کعبی آب در فارس و نرخ فرونشست ۵۰ سانتی متری استان را هم زیر آن آورده است.

این مطبوعات به نقل از محمد درویش به روند افزایش برنجکاری در فارس پرداخته و نوشته‌اند بالاترین نرخ ثبت شده فرونشست در ایران و جهان به استان فارس تعلق دارد و احساسی مبنی بر درک و جدی گرفتن بحران فرونشست در فارس به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

او بیان کرده که حرکت فارس به سمت صادرات محصولات کشاورزی خود زنی است و ۳۰ میلیارد مکعب مصرف آب باید در بخش کشاورزی کاهش یابد.

انعکاس اجتماع اعتراضی ساکنان گویم در روزنامه‌های شیراز

پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) جمعی از ساکنان فاز ۲ گویم شیراز، با اجتماع مقابل استانداری فارس، نسبت به محرومیت خود از خدمات آب، برق و گاز معترض شدند. این اجتماعی اعتراضی در برخی از روزنامه‌های امروز مرکز فارس انعکاس یافت.

روزنامه عصر مردم نوشت: نمایندگان ۶۰۰ خانوار فاز ۲ شهرک گویم در مقابل استانداری فارس اعتراض کردند.

این روزنامه به نقل از تجمع کنندگان نوشته:عدم خدمت‌رسانی مربوط به محدوده ساخت و سازهای صورت گرفته در فاز ۲ است. آنها غیر مجاز بودن ساخت و سازهای انجام شده را رد کرده و گفته‌اند بیشتر آنها مربوط به قبل از الحاق روستای گویم به شهر شیراز بوده است.

عصر مردم در گزارش خود پس از بیان اعتراضات اجتماع کنندگان که از شهرداری شیراز شکایت دارند، به نقل مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در این زمینه نیز پرداخته است.

امیرحسین جمشیدی گفته ساخت و سازهای انجام شده در فاز ۲ گویم غیر مجاز است و باید روال قانونی خود را طی کند. اگر ساخت و سازها مربوط به زمان قبل از الحاق روستای گویم به محدوده شهر شیراز باشد، طبیعتا در همان زمان باید روال قانونی خود را طی کند.او گفته اگر کسی مدعی است ساخت و ساز قبل از الحاق است، مستندات لازم را ارئه کند و قطعا از خدمات آب و برق و گاز به صورت رایگان بهره‌مند خواهد شد.

افسانه نیز مطلب مشابهی را با نقل همین گفته‌ها، با تیتر "اهالی فاز ۲ شهرک گویم در شیراز تجمع کردند" منتشر کرد.

نمود تلاش‌های استانی برای پاسخ به مطالبات پرستاران در مطبوعات شیراز

روزنامه‌های عصر مردم، افسانه و تماشا در شماره ۳۱ مرداد ماه خود خبری مشابه را با عنوان " بخشی از مطالبات پرستاران فارس با تمهیدات استانی به ثمر نشست" و "بخشی از مطالبات پرستاران فارس با تمهیدات استانی پرداخت شد" منتشر کردند.

در این خبر به نقل از مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز آمده است: مطالبات پرستاران از شیراز و فارس آغاز نشده و این مطالعات به حق در برخی دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی کشور وجود دارد. این مطالبه‌گی بحث امروز، دیروز یا روزهای اخیر نیست بلکه یکسال است قشر پرستاران در کل کشور به دنبال پیگیری مطالبات خود هستند.

او بیان پنج مورد از مشکلات و مطالبات به حق جامعه پرستاری کشور، اعلام کرده که علت اصلی پرداخت مطالبات پزشکان ، پرستاران و کادر درمان این است که طلب‌های ما توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت نشده و تا کنون قریب به سه هزار میلیارد تومان طلبکار هستیم که اگر پرداخت شود مطالبات همه کارکنان علوم پزشکی در همه حوزه ها قابل پرداخت خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha