ارتقای تولیدات صنعت زنبورداری متکی به سند جامع راهبردی زنبور عسل

تهران- ایرنا- موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، به مناسبت ۳۱ مرداد روز ملی عسل در بیانیه ای اعلام کرد: سند جامع راهبردی زنبورعسل منجر به ارتقای تولیدات صنعت زنبورداری می شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، در این بیانیه موسسه تحقیقات علوم دامی کشور آمده است: با همکاری و تلاش دست اندرکاران صنعت زنبورعسل کشور، مسئولان دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتحادیه ها، پژوهشگران و زنبورداران ۳۱ مرداد ماه به نام "روز ملی عسل" نامگذاری شد.

مطابق با اهداف و استراتژی های سند راهبردی توسعه صنعت زنبورداری کشور و برنامه راهبردی ۴ ساله بخش تحقیقات زنبورعسل بنا داریم تا در مسیر چشم انداز حوزه فعالیت این صنعت به جایگاه پیشرو در بخش کشاورزی، سرآمد در منطقه و رقابت پذیر در جهان، بهره مند از دانش و فن آوری روز و برخوردار از کسب و کارهای اقتصادی و پر رونق و عرضه کننده محصولات قابل اعتماد، متنوع و ارزش آفرین رسیده و در راستای ارتقاء کمی و کیفی توسعه محصولات کشاورزی و امنیت غذایی و نیز محصولات سلامت محور به ویژه تولید عسل، ژل رویال، بره موم، زهر زنبور، گرده گل با همراهی بی دریغ همه دست اندرکاران و پژوهشگران صنعت زنبورعسل کشور گام های موثری برداریم.

در این مسیر، برنامه راهبردی ۴ ساله بخش تحقیقات زنبورعسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، شامل ایجاد ملکه های پرتولید زنبور عسل، مبارزه با آفات و بیماری های زنبورعسل، تعیین احتیاجات غذایی زنبورعسل، برند سازی محصولات زنبورعسل و تبیین نقش گرده افشانی زنبورعسل می شود.

به گزارش ایرنا، روز ۳۱ مردادماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور و هدف فرهنگ سازی و آشنایی آحاد مردم با محصولات کشاورزی به نام روز ملی محصول عسل نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha