سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌های هفته دولت در مهدیشهر

سمنان - ایرنا - فرماندار مهدیشهر گفت: ۸۳ طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مجتبی اقوامی پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی ۱۳ طرح با سرمایه‌گذاری ۷۳۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در مهدیشهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری مهدیشهر به مناسبت هفته دولت امسال ۶۵ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی است.

فرماندار مهدیشهر اضافه کرد: یکهزار و ۳۴۰ میلیارد ریال برای افتتاح ۶۵ طرح‌ عمرانی این شهرستان در هفته دولت ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری شد.

به گفته وی، پنج طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای بیش از ۵۰۰ نفر هفته دولت امسال در مهدیشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌های هفته دولت در مهدیشهر

اقوامی‌پناه بیان کرد: افتتاح کارخانه سیمان سنگسر از طرح‌های اقتصادی شاخص هفته دولت ۱۴۰۳ در مهدیشهر محسوب می‌شود.

فرماندار مهدیشهر اظهار کرد: افتتاح اداره بیمه‌سلامت مهدیشهر و چمن مصنوعی شهمیرزاد و کلنگ‌زنی مرکز توانبخشی از جمله طرح‌های شاخص آماده افتتاح و کلنگ‌زنی این شهرستان در هفته دولت ۱۴۰۳ است.

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۷۴۷ طرح در استان سمنان طی هفته دولت

استاندار سمنان پیشتر گفت: ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در این استان بهره‌برداری می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه سمنان به منظور اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت امسال در سالن غدیر استانداری افزود: ۱۰۸ طرح عمرانی با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

مجموعه راه و شهرسازی و راهسازی، شهرداری‌ها، توزیع برق، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، بیشترین طرح‌های افتتاحی هفته دولت ۱۴۰۳ را در استان سمنان دارند.

وی با بیان اینکه ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود، افزود: ۲۹ هزار میلیارد ریال سال گذشته برای افتتاح طرح‌های عمرانی هزینه شد.

به گفته استاندار سمنان ۷۲ طرح اقتصادی بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سمنان با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha