ایران از بزرگترین کشورهای جهان در میزبانی از پناهندگان است

تهران- ایرنا- معاون نماینده کمیسر آژانس پناهندگان سازمان ملل در تهران، از ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورها در میزبانی از پناهندگان یاد کرد و گفت: در ایران خدمات سلامت پناهنده در کل کشور ارائه می شود که جای قدردانی دارد.

به گزارش ایرنا از وبدا، اینا گلادکووا در حاشیه ترخیص و تحویل کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان‌های بین المللی به وزارت بهداشت از جامعه میزبان پناهندگان در ایران قدردانی کرد و گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد همکاری‌های بسیار نزدیکی با دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان ملی مهاجرت دارد که سابقه آن به ۴۰ سال می‌رسد و نتیجه این همکاری‌ها، انجام پروژه‌های بسیار مثبت در ایران است.

وی افزود: اقلام اهدایی سازمان‌های بین المللی در زمینه بیماری‌های واگیر کمک شایانی به حساب می‌آید و ایران در زمینه ریشه‌کنی هپاتیت C اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها، بسیار نزدیک است و زمان بندی و نیازسنجی از سوی وزارت بهداشت بسیار دقیق و کارشناسی بر اساس نیازهای جامعه میزبان و پناهنده انجام شده است.

معاون نماینده کمیسر آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران ضمن تقدیر از حامیان مالی این آژانس، خاطرنشان کرد: کمیساریا بازدیدهای میدانی مستمری از استانهای مختلف انجام داده و خوشبختانه اقلام اهدایی سازمان‌های بین المللی در سراسر کشور توزیع و در مراکز بهداشتی و درمانی به درستی مورد استفاده جامعه میزبان و پناهندگان قرار گرفته است و امیدواریم همکاری‌ها در این امر بشردوستانه و میزبانی سخاوتمندانه دولت جمهوری اسلامی ایران، تقویت شود.

۳۰ مرداد و با حضور معاون و مدیران ارشد معاونت بهداشت، مدیرکل پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران گمرک، سازمان ملی مهاجرت و وزارت صمت، کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان‌های بین المللی ترخیص و تحویل انبار وزارت بهداشت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha