مرمت و بازسازی آبشخورهای منطقه «ازنا» در پارک ملی هفتاد قله

اراک - ایرنا - رییس حفاظت محیط زیست شهرستان اراک، از ترمیم و مرمت آبشخورهای منطقه ازنا در پارک ملی هفتاد قله به منظور تامین سلامت و آب شرب حیات وحش خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجید میراکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: آبشخورهای این منطقه برای جلوگیری از هدر رفت آب مرمت و تعمیر شد و آبرسانی به این آبشخورها از طریق لوله از آب چشمه‌های موجود در منطقه تامین می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه است، تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان اراک ادامه داد: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تامین نشود، حیات وحش برای تامین آب مجبور به مهاجرت می‌شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

میراکبری اظهار کرد: پارک ملی هفتاد قله از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات‌وحش در سطح کشور است و به منظور تامین آب شرب حیات وحش روزانه در این منطقه نیاز به حدود ۲۰ هزار لیتر آب است.

منطقه هفتاد قله اراک با وسعت حدود ۹۷ هزار هکتاراز قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده کشور است که با تنوع زیستی بالا به‌عنوان شاخص مناطق تحت پوشش استان مرکزی به ‌شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha