آخرین هماهنگی‌های ستاد اربعین کرمان انجام شد/امام جمعه: خدمات به موکب‌ها عمومی باشد

کرمان- ایرنا- امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در جلسه هماهنگی ستاد اربعین این استان گفت: کمک‌ها به موکب‌ها باید عمومی و رسمی باشند و هیچ موکب خاصی نباید جدا از دیگر موکب‌ها دیده شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در این جلسه افزود: ارائه خدمات به موکب‌ها باید با هماهنگی ستاد اربعین انجام شود.

جزییات برنامه های ستاد اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: همه کمیته‌های ستاد باید از امروز فعالیت خود را نسبت به روزهای قبل افزایش دهند.

رحمان جلالی ادامه داد: با توجه به زمان اوج رفت و برگشت زائران اربعین، تمامی فرمانداران باید در محل کار خود حضور داشته باشند و مرخصی‌ها لغو خواهد شد.

مسیر پیاده روی جاماندگان

وی خاطرنشان کرد: برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در هر شهر یک مسیر مشخص شده که در شهر کرمان مسیر بین حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد تا حرم امامزاده حسین (ع) جوپار تعیین شده است؛ برنامه‌های گلزار شهدا برای اربعین طبق هماهنگی‌های قبلی برقرار خواهد بود و تمهیدات لازم برای امنیت و ترافیک مانند ایام تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در مورد ناوگان ریلی جابه جایی زائران اربعین نیز گفت: یک رام قطار با ظرفیت ۵۵۰ نفر به مقصد خرمشهر اعزام شده و در پنجم شهریور نیز بازگشت خواهد داشت.

جلالی با بیان اینکه ۲ پرواز اربعین اضافه شده است بیان کرد: اولویت سفر با مسیر ریلی برای کسانی است که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

موکب‌ها از بودجه دولتی تامین نمی‌شوند

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی موکب‌ها کار دلی و مردمی است و به هیچ عنوان از بودجه دولت تامین نمی‌شوند، اظهارداشت: وظیفه دولت ایجاد بستر امنیت و زیرساخت‌ است و استانداری به هیچ موکبی به صورت شرعی و قانونی کمک مالی نخواهد کرد.

آخرین هماهنگی‌های ستاد اربعین کرمان انجام شد/امام جمعه: خدمات به موکب‌ها هماهنگ باشد

پذیرایی اردوگاه شهید سلیمانی در اهواز از زائران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست افزود: اقدامات و تمهیدات لازم برای تامین سوخت، آب و برق اردوگاه سپاه کرمان در اهواز با عنوان اردوگاه شهید سلیمانی انجام شده است.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی با اشاره به تامین سوخت ناوگان حمل و نقل زائران اربعین گفت: هشت جایگاه ویژه برای تامین سوخت خودروها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کارت‌های سوخت آزاد و کارت‌های اربعین نیز در اختیار قرار گرفته و تمهیدات سوخت به صورت ویژه برای زائران پیش‌بینی شده که تاکنون هیچ مشکلی پیش نیامده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه به اقدامات کمیته زیرساخت ستاد اربعین اشاره کرد و افزود: توجه بیشتری به اردوگاه شهید سلیمانی اهواز شده، پنج مخزن آب در محل تامین و بروزرسانی و یک مخزن جدید پنج هزار لیتری نیز نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: از بابت آب مشکلی وجود ندارد و آب شیرین‌کن نیز هماهنگ شده و آماده نصب است.

آیت‌اللهی موسوی گفت: درباره برق نیز تمامی تمهیدات انجام، ترانس برق تامین و نصب شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نام‌نویسی بیش‌از ۹۸ هزار زائر کرمانی در سامانه سماح

محمدعلی ایرانمنش مدیرکل حج و زیارت استان نیز در این نشست افزود: ۹۸ هزار و ۲۴۹ نفر آمار ثبت‌نام‌های اربعین در استان است که از این تعداد حدود ۵۶ هزار ۷۸۲ نفر مرد وبقیه زن هستند.

بیش‌از ۸۰۰ سفر اتوبوسی

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تا الان ۸۲۵ سفر با ناوگان اتوبوسی از استان کرمان برای اعزام زائران به مرزهای اربعینی انجام و ۲۲ هزار و ۸۴۰ زائر منتقل شده‌اند.

علی عبداللهی ادامه داد: تعداد سفرهای برگشتی نیز از مرزهای هدف بخصوص مرز شلمچه به مقصد کرمان ۲۸۶ سفر بوده که چهار هزار و ۳۴۵ مسافر را جابه جا کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین اعزام زائران از شهرهای رفسنجان، کرمان و سیرجان بوده و امکان بلیط فروشی نیز به صورت دایم در سایت موجود است و برای سفر برگشت امکان تهیه بلیط از سایت را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha