۲ طرح ورزشی با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در تبریز به بهره‌برداری رسید

تبریز- ایرنا - ۲ طرح عمرانی ورزشی با اعتبار بیش از یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرداری منطقه ۹ تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، طرح های عمرانی ورزشی و فرهنگی پارک نشاط و مسیر دوچرخه سواری با هدف ایجاد فضای سبز و مفرح، ارتقای سرانه فضای سبز منطقه و ترویج ورزش های همگانی اجرا شده است.

برای مسیر دوچرخه سواری واقع در پارک خانواده شهرک خاوران با احتساب ارزش ریالی زمین ۲۵۰ میلیارد ریال و عملیات عمرانی و ترافیکی آن ۵۰ میلیارد ریال و در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رینگ (پیست) دوچرخه سواری به طول یک کیلومتر مسیر رفت و یک کیلومتر مسیر بازگشت و عرض ۲ متر بوده و طول خط کشی آن چهار کیلومتر، طول جدول کشی آن ۲ کیلومتر و زیرسازی و آسفالت ریزی آن ۲۰۰ تن است و به محلی برای حضور علاقمندان به ورزش دوچرخه سواری تبدیل می شود.

«غلامرضا احمدی» رییس شورای اسلامی تبریز در مراسم بهره برداری از این طرح ها با اشاره به پروژه های خاص و انسان محور شهرک خاوران، گفت: شهرداری منطقه ۹ از توان و درآمد بیشتری برای طراحی و اجرا کردن پروژه های کلان و مفید عمرانی در مسیر پیشرفت و آبادانی خود برخوردار است.

شهردار منطقه ۹ تبریز نیز در این مراسم با ارایه گزارشی درباره جزییات اجرایی این ۲ پروژه، گفت: تلاش پرسنل این شهرداری، تمرکز بر طراحی و اجرای پروژه های عمرانی انسان محور و ورزشی، فرهنگی و تفریحی است تا شهروندان تبریزی از امکانات به روز برای ارتقای سلامت جسمی و روحی- فکری خود بهره مند شوند.

«اکبر دنیادوست»، افزود: ارزش ریالی زمین پارک نشاط، ۸۲۰ میلیارد ریال و هزینه عمرانی صرف شده برای آن ۱۰۰ میلیارد ریال و هزینه کلی ساخت این پارک بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: مساحت کلی پروژه پارک نشاط، پنج هزار و ۴۵۰ مترمربع است که عمده عملیات عمرانی انجام شده در آن شامل ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع اجرای کفپوش، ۹۱۵ مترمربع زمین فوتبال و ۴۰۰ مترمربع زمین بازی کودکان است.

دنیادوست، ادامه داد: این پارک از امکاناتی همانند زمین ورزشی مجهز به چمن مصنوعی، کانکس رختکن ویژه ورزشکاران، تجهیزات ورزشی، نورپردازی، فضای سبز، آبخوری و سرویس بهداشتی برخوردار است که با صرف بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

در این مراسم به قید قرعه ۶ دوچرخه شامل سه دوچرخه به برندگان دوچرخه سوار و سه دوچرخه به سه تن از پاکبانان نمونه شاغل در منطقه ۹ اهدا شد.

در پنج هفته گذشته از «سه‌شنبه‌های افتتاح»، ۱۱ پروژه ورزشی و فرهنگی در حوزه مناطق ۱، ۶، ۱۰، ۷ و ۲ شهرداری تبریز به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha