۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85574801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بهره‌برداری از ۶۱ پروژه کشاورزی در کردستان

سنندج-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۶۱ پروژه حوزه کشاورزی با اعتباری بیش از پنج هزار و ۹۰۰ میلیار ریال هفته دولت در استان بهره‌برداری می‌شود.

پیمان اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه‌های کشاورزی نویدبخش رونق و توسعه در این بخش است، اظهار کرد: در بخش آب و خاک ۲۹ پروژه، بخش باغبانی و گلخانه هفت پروژه، تعاون روستایی هفت پروژه، در بخش تولیدات دامی پنج پروژه، شیلات شیلات و آبزیان چهار پروژه و صنایع کشاورزی ۹ پروژه، به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در تخصیص اعتبار به این پروژه ها تمام جوانب امر از بهبود زیرساخت‌های آبیاری تا توسعه صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است، افزود: تنوع پروژه ها نشان از رویکرد همه جانبه استان برای تقویت بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پروژه ها در بخش های مختلف کشاورزی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم این پروژه‌ها، ایجاد هزار و ۲۷ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم است که این امر به بهبود وضعیت اشتغال در منطقه و افزایش سطح معیشت روستائیان کمک شایانی خواهد کرد.

اسکندری توسعه پایدار، افزایش تولید و توسعه روستایی را از دیگر نتایج حاصل از افتتاح پروژه های بخش کشاورزی دانست و گفت: امیدواریم با بهبود زیر ساخت‌ها و فناوری‌های جدید، تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش یابد.

وی افتتاح این پروژه‌ها را گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار استان کردستان خواند و افزود: این دستاورد نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری مناسب، می‌توان به توسعه بخش کشاورزی و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: این سازمان توجه ویژه ای به توسعه روستایی با تمرکز بر بخش کشاورزی و روستایی دارد که این امر به بهبود و افزایش سطح معیشت روستاییان و مهاجرت معکوس کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha