المپیاد ورزش‌های همگانی را برگزار می‌کنیم

تهران- ایرنا- نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش همگانی گفت: مهم‌ترین رویکرد ما توسعه ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه است و بنا داریم که المپیاد ورزش همگانی را امسال برگزار کنیم.

شبنم کلاهی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا توسعه ورزش همگانی را یکی از ضروریات رشد ورزش در جامعه برشمرد و توضیح داد: برای توسعه ورزش همگانی قرار است نشستی را با نواب رئیس هیات‌ها و انجمن‌ها برگزار کرده تا بتوانیم تصمیم‌گیری خوبی را برای پیشرفت ورزش همگانی در نظر بگیریم. مهم‌ترین هدف ما افزایش کیفیت و بهبود کمیت در ورزش بانوان است. بنا داریم نشست‌های تخصصی بیشتری را در راستای تعامل بیشتر با نواب رئیسان هیات‌ها برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال‌ مردم قرار گرفت.

نایب رئیس فدراسیون ورزش همگانی ادامه داد: در خصوص میزان آمارها هنوز داده‌های لازم جمع‌آوری نشده است اما برای احیای سامانه جامع نیازمند اطلاعات دقیق هستیم. تنها اطلاعات ما مربوط به مشارکت بانوان در رویدادهای مختلف است و اگر بخواهیم سرفصل آن را از طریق درگاه به سامانه اضافه کنیم به طور قطع شاهد ارتقا میزان مشارکت بانوان ورزشکار در سطح کشور خواهیم بود. با توجه به اینکه هنوز آمار دقیقی از مشارکت بانوان در سطح کشور وجود ندارد اما بانوان با مشارکت ۵۰ درصدی سهم بسزایی در فعالیت ورزشی دارند.

وی همچنین از برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی خبر داد و گفت: بنا داریم چند طرح را در راستای توسعه ورزش همگانی در دستور کار قرار دهیم که پیش نویس آن آماده شده است. برگزاری المپیاد ورزش همگانی یکی از این طرح‌ها است که نیازمند حمایت مالی خواهد بود. به احتمال زیاد این طرح ورزشی در ۱۳ رشته و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha