۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85574827
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خیران همدانی ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کردند

همدان-ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: مردم و خیران حقیقی و حقوقی سهم چشمگیری در دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی داشتند به طوری که در سه سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی استان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد معینی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: کمک های خیران نیکوکار برای تامین زمین و احداث کتابخانه بوده است.

وی، افتتاح ۱۱ پروژه، وجود پنج پروژه آماده افتتاح و ۱۸ پروژه فعال را از دستاوردهای سه سال گذشته در حوزه کتاب و کتابخوانی استان برشمرد و اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به افتتاح کتابخانه روستایی نگارخاتون شهرستان فامنین به ۱۱۹ باب رسید.

زیربنای کتابخانه‌های عمومی به ۴۸ هزار و ۱۳۷ مترمربع رسید

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان در سه سال گذشته ۴۵ هزار و ۸۷۱ مترمربع بود که امروز به ۴۸ هزار و ۱۳۷ مترمربع و تعداد کتاب‌ها نیز از یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد به یک میلیون و ۵۳۳ هزار جلد رسیده است.

خیران همدانی ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کردند

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرای بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی ذیل کنگره ملی شهدای استان همدان، برگزاری سه دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب (با شرکت ۱۰ روستا)، برگزاری جشنواره دوست من کتاب با شرکت بیش از ۷۰۰ اثر، برگزاری جشنواره هدهد سفید در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به صورت ملی، اجرای سلسله نشست‌های معرفتی حسینیه اندیشه با موضوع اهداف نهضت حسینی در ایام محرم و صفر در همه شهرستان‌ها و اجرای طرح کارگاه نویسندگی خلاق با تدریس نویسندگان مطرح کشوری در سه سال گذشته انجام شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: افتتاح خانه‌های محیط زیست در سطح کتابخانه‌های استان، حضور فعال و تاثیرگذار در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس استان، اشتراک ۲۲ کتابخانه در پایگاه اطلاعاتی نورمگز با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار عنوان مقاله، اشتراک در پایگاه اطلاعاتی مگاپیپر در شهرستان‌های استان با بیش از ۱۲۵ میلیون مقاله، تجهیز بیش از ۸۵ درصد کتابخانه‌های استان به وای فای رایگان و برگزاری دومین رویداد ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی از جمله اقدامات شاخص کتابخانه‌های عمومی بوده است.

وی یادآور شد: کسب رتبه ملی درجشنواره هدهد سفید، ۲ برگزیده فراگیر مدرسه تابستانی طراحی خدمت برای کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی در چهارمین دوره «مدرسه تابستانی» از جمله عناوین برتر کسب شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

خیران همدانی ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کردند

شبکه کتابخانه‌های کشور جزو رتبه‌های برتر منطقه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی در کشور به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد که نشان از رشد چند صد درصدی دارد افزود: شبکه کتابخانه‌های کشور، جزو رتبه‌های برتر منطقه است که ظرفیت بسیار خوبی به حساب می‌آید و باید از آن به درستی استفاده کرد.

حسن رضانیا اظهار کرد: روند حرکت کتابخانه‌های عمومی در ابعاد مختلف رو به رشد بوده و اقدامات اثربخشی در این حوزه طی چند سال اخیر صورت گرفته است که این روند در دولت جدید نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مردمی کردن فعالیت کتابخانه‌های عمومی هنر ماست تصریح کرد: باید بر هنجارهای اجتماعی، مطالعه، تمرکز و تقویت فعالیت‌های اجتماعی را دنبال کنیم به عبارت دیگر تمام تلاش ما باید بر این باشد که خواندن را ترویج کنیم تا کتاب‌ها خوانده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه ۸۹ درصد مردم در هنگام مطالعه کتاب به دنبال محتواهای جدید هستند ادامه داد: ۸۰ درصد مردم نیز از مطالعه کردن لذت می‌برند بنابراین باید در لذت‌بخشی از مطالعه تلاش و برای رفع دغدغه‌های مالی برای تهیه کتاب بکاهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha