تلفات جاده‌ای در گیلان ۱۸ درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راه گیلان گفت: جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جاور صفاری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: ۳۸ درصد جانباختگان تصادفات گیلان مربوط به موتورسیکلت سواران، ۲۴ درصد عابران پیاده، ۲۲ درصد رانندگان خودرو و ۱۶ درصد سرنشینان خودرو هستند که ۴۳ درصد از این تصادفات و تلفات و مجروحان جاده‌ای در بزرگراه‌ها و ۵۷ درصد به سایر راه‌ها و راه‌های روستایی مربوط می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان ادامه داد: همچنین ۲۱ درصد از آمار جانباختگان جاده‌ای مربوط به محور جنوب، ۳۷ درصد مربوط به محور غرب، ۳۰ درصد مربوط به محور شرق و ۱۲ درصد مربوط به محور مرکز استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد از جانباختگان تصادفات جاده‌ای حین انتقال به مراکز درمانی و یا در همان مراکز درمانی فوت می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به آمار موجود انتظار داریم که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه ویژه‌ای به مرکز تروما شرق و غرب استان گیلان داشته باشند.

سرهنگ صفاری به محورهای پرتصادف گیلان نیز اشاره و بیان کرد: هشت محور قرمز و پرتصادف در گیلان وجود دارد که ۳۵ درصد از تصادفات فقط در همین هشت محور اتفاق می‌افتد که از مهمترین آن می‌توان به محور سنگر به سیاهکل اشاره کرد که از سال ۹۵ زیر بار ترافیکی رفته که تاکنون بیش از ۶۰ نفر در این محور جان باخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این محور و همچنین سایر محورهای پرخطر باید نقاط حادثه خیز آن رفع شود و برخی از این محورها نیاز به تعریض جاده و همچنین روشنایی نقطه‌ای و سایر موارد ایمنی دارند تا شاهد کاهش تصادفات در این محورهای حادثه‌خیز باشیم.

رئیس پلیس راه گیلان به آمار بالای جانباختگان موتورسواران و عابران پیاده در این استان اشاره کرد و گفت: میانگین جانباختگان موتورسیکلت در گیلان ۴۲ درصد است که این رقم در کشور ۱۱ درصد است و همچنین میانگین جانباختگان عابران پیاده در گیلان ۲۵ درصد است که میانگین کشوری هفت درصد است.

وی اظهار کرد: متاسفانه بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم استفاده از کلاه ایمنی باعث افزایش میزان جانباختگان موتورسواران است که در این خصوص تقاضا داریم که موتورسواران ضمن رعایت مقررات و استفاده از کلاه ایمنی، از این وسیله نقلیه برای حرکات نمایشی استفاده نکنند.

سرهنگ صفاری به برخورد با خودروهای فاقد پلاک نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکتون ۱۴ هزار و ۴۴۱ خودرو که پلاک آنان ناخوانا، دستکاری شده و یا مخدوش بود، اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۴۱۴ هزار دستگاه خودرو وارد این استان شدند، خاطرنشان کرد: بی‌شک در شهریور ماه مسافران زیادی به گیلان خواهند آمد که انتظار داریم رانندگان تمامی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از سوی دیگر از امروز نیز کنترل‌های نامحسوس را افزایش خواهیم داد و هر خودرویی که ۲ تخلف پرخطر همزمان داشته باشد، بین یک تا ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha