۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85574876
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

کانون پرورش فکری گیلان با ۶۲ عنوان فعالیت پذیرای کودکان و نوجوانان است

رشت - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: این مجموعه با ۶۲ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی پذیرای کودکان و نوجوانان در تمام ایام سال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجلیل میرعظیمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: ویژگی منحصر به فرد فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری این است که مربیان مادرانه از کودکان و نوجوانان استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری خانه امن برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان است اضافه کرد: هم اینک کانون پرورش فکری دارای ۳۱ مرکز فرهنگی هنریست که از این تعداد چهار مرکز در رشت فعال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بیان کرد: سی و دومین مرکز فرهنگی هنری کانون استان ۲ هفته دیگر در خمام به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه راه‌اندازی کانون پرورش فکری این شهرستان بعد از ۱۵ سال به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش نیز در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: مسئولان این شهرستان در اتمام این پروژه همکاری کردند که جای قدردانی دارد.

میرعظیمی در ادامه با تشریح اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در شاداب سازی مراکز و سایر حوزه‌ها اظهار کرد: طرح هر کلاس یک کتابخانه ویژه مدارس مناطق محروم و حاشیه شهر از سال ۱۴۰۲ در استان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش پرورش فکری به کتاب اضافه کرد: مراکز فرهنگی و هنری کانون میانگین بین ۱۲ تا ۱۵ هزار جلد کتاب تجهیز هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ادامه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و برنامه‌های کانون به مناسبت این ایام اظهار کرد: امسال با اجرای طرح سفیران فرهنگی اربعین برای دومین سال جمعی از مربیان و اعضای کودک و نوجوانان به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند و اکنون برگشتند.

وی با اشاره به عضویت کانون پرورش فکری گیلان به عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی هشت هزار شهید استان افزود: بر اساس تفاهمنامه با سپاه ۱۵ جلد کتاب از زندگینامه شهدا از سوی همکاران کانون بازنویسی و تصویرگری می‌شود و آثار تهیه شده قبل از برگزاری کنگره در نشستی با رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشته خواهد شد.

میرعظیمی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوانان از برنامه‌هایی بوده که کانون پرورش فکری گیلان به منظور انتقال فرهنگ فداکاری و شهادت برگزار کرده‌است.

وی به برنامه‌های آموزشی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوان در حوزه‌هایی اعم از محیط زیست بویژه تالاب اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری با سازمان‌هایی از جمله محیط زیست برای ارائه آموزش‌ها در حوزه پسماند و تالاب تفاهمنامه دارد و در تعدادی از مراکز کانون خانه محیط زیست دایر شده‌است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: این مجموعه با دستگاه‌های دیگر از جمله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مرکز خدمات حوزه علمیه تفاهمنامه دارد.

در پایان این نشست خبری جمعی از خبرنگاران فعال در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha