۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85574884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان برای هفته دولت آماده افتتاح یا کلنگ‌زنی شد

جیرفت- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری جنوب کرمان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اعتباری بیش از ۲۶٠ میلیارد ریال کلنگ زنی یا بهره برداری می‌ شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منابع طبیعی جنوب کرمان، قاسم رحیمی نیا روز چهارشنبه ادامه داد: عملیات اجرایی چهار طرح آغاز و هشت طرح هم به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه مجموع اعتبار طرح های هفته دولت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان ۲۶٠ میلیارد ریال است افزود: اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

وی یادآور شد: طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی هفته دولت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان شامل پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، حفاظتی و فنی است.
رحیمی نیا، طرح های بیومکانیکی را از دیگر طرح های قابل افتتاح این اداره کل در هفته دولت برشمرد و گفت: این طرح ها شامل احداث هلالی آبگیر توام با بذرکاری، حفاظت و قرق است که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیرزمینی، آبدهی چاه ها، قنات ها و احیای عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع می‌شود.

۱۲ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان برای هفته دولت آماده افتتاح یا کلنگ‌زنی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به وسعت مراتع در بخش ساردوییه اضافه کرد: پایگاه موقت اطفای حریق سربیژن و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری ساردوییه با هدف جلوگیری از تخریب و آتش سوزی در مراتع در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه پایگاه های اطفای حریق از آتش‌سوزی در سطح جنگل ها و عرصه های طبیعی می‌کاهد اضافه کرد: با احداث این پایگاه می توان بخش عمده ای از عرصه های منابع طبیعی در این مناطق را از تخریب و آتش سوزی که نتیجه آن نابودی مراتع است حفظ کرد.

رحیمی نیا با بیان جزییات بیشتر از اثرات طرح هایی که در هفته دولت کلنگ زنی یا بهره برداری می شوند گفت: حجم پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری هفت هزار و ۴۰۰ هکتار در حوزه معاونت آبخیزداری و اجرای ۱۵٠ هکتار هلالی آبگیر در قالب این طرح ها عملیاتی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۱۲ طرح ۹ طرح در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری است بیان کرد: با اجرای این طرح ها بیش از ۷۳۱ خانوار در هشت شهرستان جنوبی از مزایای آنها بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۵۹٠ نفر نیز فراهم می‌شود.

وی بر همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان هشت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم گام بلندی در ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

منابع طبیعی جنوب کرمان به شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، جازموریان و رودبارجنوب خدمات رسانی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha