۳۵۰ هزار زائر اربعین در موکب های گچساران پذیرایی شدند+فیلم

گچساران- ایرنا- مسئول ستاد عتبات عالیات گچساران گفت: بیش از  ۳۵۰  هزار نفر زائر اربعین حسینی  از ابتدای شروع فعالیت  موکب ها از ۲۲  مردماه امسال تاکنون به صورت رفت و برگشت در این شهرستان پذیرایی شدند.

سید علی رضا زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در۱۵ موکب در سطح شهر و روستاهای گچساران کار خدمات‌رسانی به زائران را به عهده دارند.

وی بیان کرد: بیش از هشت مورد از این موکب ها در سطح شهر و هفت مورد دیگر در بیرون از شهر کار خدمات رسانی به زائران اباعبدالله حسین (ع) را انجام می دهند.

رضا زاده اظهار کرد: بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ نفر کار خدمت به کاروان های حسینی در موکب های این شهرستان را برعهده گرفته اند.

وی ادامه داد: همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز را شهروندان ولایتمدار این شهرستان به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می کنند.

رضا زاده افزود: همچنین کادر پزشکی و پرستار به صورت شیفتی (داوطلبانه) در موکب های این شهرستان خدمات درمانی انجام می دهند.

۳۵۰ هزار زائر اربعین در موکب های گچساران پذیرایی شدند+فیلم

وی ابراز کرد: موکب های مستقر در این شهرستان تا بعد از اربعین حسینی (۶ شهریور امسال) برای میزبانی زائران اربعین حسینی دایر هستند.

مسئول ستاد عتبات عالیات گچساران گفت: روزانه بیش از چهار هزار زائر اربعین در این شهرستان اسکان داده می شوند.

وی تصریح کرد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن همسایگی خوزستان یکی از گذرگاه های کاروان های اربعین حسینی است.

زائران استان های شرق ایران و کشورهایی مانند پاکستان در قالب کاروان های بزرگ و کوچک عازم کشور عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی هستند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha