۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85574920
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری خارجی گلستان از مرز ۲۷ میلیون دلار عبور کرد

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: سرمایه‌گذاری خارجی گلستان از مرز ۲۷ میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایرنا، سید محمد دهنوی روز چهارشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: میزان نرخ مشارکت اقتصادی گلستان در سال جاری به ۴۰.۳ رسیده و استان در این شاخص به میانگین کشور نزدیک شده است.

وی مزیت کریدور و حمل و نقلی را مهم‌ترین امتیاز گلستان دانست و افزود: پارسال بیش از یک میلیون تن کالا از مرز اینچه‌برون عبور کرد و این مسیر با اقدامات انجام‌شده طی سال‌های قبل احیا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، اینچه‌برون را دروازه ورود به خاورمیانه دانست و بیان کرد: افق امسال ما تردد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا از مرز اینچه‌برون است.

به گفته دهنوی؛ سهم استان گلستان در صادرات به قزاقستان از کمتر از پنج درصد به ۴۸ درصد رسید که قابل‌توجه است.

وی خاطرنشان کرد: از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ تا هفته دولت ۱۴۰۳، چهار و ۸۸۴ طرح اقتصادی با بیش از ۸۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار در استان گلستان افتتاح شد که برای هفت و ۳۱۶ نفر شغل ایجاد کرد.

سرمایه‌گذاری خارجی گلستان از مرز ۲۷ میلیون دلار عبور کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به شاخص بهبود فضای کسب و کار و نرخ مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و توضیح داد: این شاخص توسط اتاق‌های بازرگانی ایران پایش می‌شود که براساس آمارهای اعلام‌شده، استان گلستان در حال حاضر از رتبه ۲۹ در سال ۱۳۹۹ به رتبه ۱۱ رسیده است.

دهنوی با بیان اینکه صنایع تبدیلی گلستان نیازمند تقویت است، تاکید کرد: رشد ۱۷ درصدی واحدهای صنایع تبدیلی استان بیانگر فاصله گرفتن گلستان از خام‌فروشی است.

وی بیان کرد: استان گلستان در تولید گوشت سفید رتبه نخست، در تولید جو رتبه هفتم کشور، در گندم رتبه دوم، در میگو رتبه سوم، در زیتون رتبه هفتم، در پنبه رتبه سوم و در تولیدات باغی رتبه پنجم را در کشور به دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه کشت قراردادی در استان گلستان ۶۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و این اقدام بخشی از دغدغه کشاورزان را کم کرد، افزود: پرورش قراردادی دام نیز در گلستان رشد قابل‌توجهی داشته است، همچنین در کنار این مهم، از توجه به زنجیره‌های تولید در روستاها غافل نشدیم و در همین راستا، امروز در کنار روستای وامنان، ۲۶ روستای دیگر در استان در حال تولید زعفران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha