۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85574924
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جنگ تعرفه‌های میان چین و اروپا؛ پکن مساله یارانه لبنیات اروپایی را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای الکتریکی چینی، تدابیر ضدیارانه‌ای را برای محصولات لبنی تولید شده در اتحادیه اروپا بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای وزارت بازرگانی چین که امروز (چهارشنبه) در نشریه گلوبال تایمز منتشر شد، آمده است: پکن از امروز تحقیقات ضد یارانه‌ای بر روی محصولات لبنی تولید شده در اتحادیه اروپا را شروع کرده است.

این بیانیه افزود: محصولات تحت بررسی «پنیر تازه و فرآوری‌شده»، «شیر» و «خامه غلیظ نشده بدون قند یا شیرین‌کننده‌های دیگر» را شامل می‌شود.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که اتحادیه اروپا یک روز پیشتر تعرفه‌های ضد یارانه‌ای بر تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی اعمال کرد؛ اقدامی که با وجود کاهش تعرفه‌ها، با اعتراض شدید پکن مواجه شد.

طبق اعلام گمرک چین، در هفت ماه اول سال جاری، این کشور بیش از ۳۱۵ میلیون دلار محصولات لبنی مشمول بررسی‌های جدید را از اتحادیه اروپا وارد کرده است.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، این تحقیقات در پاسخ به درخواستی که در هشتم مرداد (۲۹ ژوئیه) توسط انجمن‌های لبنیات و صنعت لبنیات چین برای تحقیقات ضد یارانه‌ای بر محصولات لبنی وارداتی از اتحادیه اروپا ارائه شد، آغاز شده است.

برهمین اساس هم، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تحقیقات بر روی ۲۰ یارانه‌ای که به صنعت لبنیات اتحادیه اروپا و شرکت‌های آن سود می‌رساند، متمرکز خواهد بود.

هفت مورد از این یارانه‌ها تحت سیاست کشاورزی مشترک اتحادیه اروپا قرار دارند و مابقی آن‌ها به اعضای اتحادیه مربوط است.

تحقیقات ضد یارانه‌ای واردات از ۱۳ فرودین سال گذشته (اول آوریل ۲۰۲۳) تا ۱۲ فرودین سال جاری (۳۱ مارس ۲۰۲۴) را در برخواهد گرفت، در حالی که دوره ارزیابی آسیب‌های صنعتی از سال ۲۰۲۰ تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ را پوشش می‌دهد.

وزارت بازرگانی چین افزود که این تحقیقات که از روز دوشنبه آغاز شده، نباید بیش از یک سال طول بکشد، اما ممکن است برای شش ماه دیگر تمدید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha