فریب دختر جوان با وعده دروغین ازدواج/ قتل با پابند الکترونیکی در کن

تهران بزرگ - ایرنا - اغفال دختر جوان به بهانه ازدواج، سرقت با ترفند خوراندن آبمیوه مسموم، قتل با پابند الکترونیکی در کن، بازداشت شروران تهرانسر و دستگیری برادران مواد فروش از مهمترین حوادث پایتخت بود.

به گزاترش ایرنا، سرهنگ حسین باباپور روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان در پایتخت، ماموران پایگاه ششم این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند ۲ نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که از توزیع کنندگان اصلی و سابقه دار تهران هستند.

وی افزود: ضمن تهیه و قاچاق محموله مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در مناطق شرقی تهران می‌کنند از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی، فعالیت مجرمانه متهمان را تحت رصد و پایش مدقانه قرار دادند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت ادامه داد: با رصد لحظه به لحظه فعالیت‌های متهمان مخفیگاه و شیوه و شگرد آن شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی پس از ورود به مخفیگاه ضمن دستگیری این دو برادر قاچاقچی ۷ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ باباپور اضافه کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

اغفال دختر جوان به بهانه ازدواج

رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت فردی خبر داد که به بهانه ازدواج دختر جوانی را اغفال کرده بود.

وی افزود: اواخر امسال، زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت: دخترم برای دوچرخه‌سواری از خانه بیرون رفته اما دیگر بازنگشته و تلفن همراهش خاموش است.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده در دایره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) تیمی زبده از کارآگاهان راهی محل مورد نظر شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم پی بردند، دختر جوان پس از خروج از خانه سوار خودروی سواری یک مرد جوان شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه فرد گمشده متوجه شدند، دختر گمشده توسط یک مرد جوان با شگرد ازدواج اغفال شده و از خانه فرار کرده است که همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی مقصد فرار آنها را در شرق تهران شناسایی کنند.

وی تاکید کرد: کارآگاهان در گام ‌بعدی با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی طی یک عملیات منسجم، موفق به دستگیری متهم شدند و در ادامه نیز دختر جوان در همان محل پیدا شد.

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان مبنی بر فرار از خانه به بهانه ازدواج اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، دختر گمشده به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شد و متهم کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس قرار گرفت.

سرقت با آبمیوه مسموم

سردار ولی‌پور گودرزی همچنین از دستگیری سارقان بی‌رحمی خبر داد که ۱۵ راننده تاکسی را برای سرقت بی‌هوش کرده بودند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت در این باره افزود: چندی قبل مرد جوانی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت، ۲ مسافر را در یکی از خیابان‌های جنوب تهران سوار کردم، این مسافران با دادن آب‌میوه مسموم، مرا بی‌هوش کردند و با استفاده از این فرصت، اموالم را از جمله تلفن همراه، کارت‌های بانکی و سه میلیون تومان سرقت کردند، در ادامه نیز ماشین به گاردریل برخورد کرد و مجروح شدم اما پس از ترخیص از بیمارستان سارقان با من تماس گرفتند و به ‌ازای بازگرداندن تلفن همراه، درخواست مبلغ هنگفتی کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ بلافاصله وارد عمل شدند و در تحقیقات ابتدایی پی بردند این ۲ سارق حرفه‌ای با همین شیوه‌ و شگرد با سوار شدن به ‌عنوان مسافر، به رانندگان آب‌میوه مسموم می‌دادند و پس از بیهوشی، اموال باارزش آنها را سرقت کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی، هویت و مخفیگاه سارقان حرفه‌ای را شناسایی کردند و متوجه شدند که این باند تاکنون دست‌کم ۱۵ راننده تاکسی را هدف سرقت قرار داده‌اند.

سردار ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: تیم پلیسی پس از دریافت این اطلاعات مهم، سرکرده باند را به ‌همراه یکی از همدستانش در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند که در بازرسی از آنجا، بخشی از اموال مسروقه از جمله تلفن‌های همراه، کارت‌های بانکی و مقادیر زیادی پول نقد کشف شد.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت از رانندگان تاکسی با شگرد بی‌هوشی اعتراف و عنوان کردند که به‌خاطر تهیه پول مواد مخدر دست به ارتکاب این جرم زدند.

سردار گودرزی یادآور شد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی به زندان اعزام شدند.

قاتل شرور قبل از فرار به ترکیه دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه ضمن اعلام خبر دستگیری شرور سابقه داری که مردی را با ضربات چاقو در کافه ‌باغچه کن به قتل رسانده بود، گفت: این متهم هنگامی که قصد داشت ایران را برای همیشه به‌مقصد ترکیه ترک کند، دستگیر شد.

سردار ولی‌پور گودرزی در خصوص این خبر گفت: بامداد روز شنبه ۱۶ تیرماه، مرگ مشکوک مرد جوانی در یک کافه‌باغچه در محله‌ کن تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از مجرب‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که براثر ۲ ضربه چاقو به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد مقتول که از اراذل و اوباش غرب تهران بوده در جریان یک نزاع با مرد سابقه‌داری قربانی جنایت شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن بود درگیری بین مقتول و قاتل، که هر دو از مشتریان کافه بودند، به‌خاطر «چشم تو چشم شدن» و «فحاشی» آغاز شده است و قاتل که گفته می‌شود دارای سابقه کیفری بوده و از پابند الکترونیکی نیز استفاده می‌کرده، با چاقو به جان مقتول افتاده و پس از ۲ ضربه مهلک به گردن وی، از صحنه جنایت متواری شده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف ابتدا مشخصات عامل جنایت را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

وی افزود: تیم جنایی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی گسترده دریافتند که متهم پس از ارتکاب جرم مخفیانه راهی خوی شده است و قصد دارد خیلی زود کشور را به‌صورت غیرقانونی به‌مقصد ترکیه ترک کند.

سردار ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات، بی‌درنگ راهی شهر خوی شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

وی افزود: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی صراحتاً به قتل مرد جوان در کافه‌باغچه منطقه کن اعتراف و عنوان کرد به ‌خاطر کری‌خوانی و چشم در چشم شدن دست به این جنایت هولناک زده است.

وی اضافه کرد: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دستگیری ۴ شرور در تهرانسر

سرهنگ «سیدمحمدرضا موسوی» سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش سابقه دار که باعث برهم زدن نظم عمومی شده بودند، خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام گزارشات مردمی مبنی بر تخریب و ایجاد رعب و وحشت در محدوده تهرانسر ماموران کلانتری ۱۵۰ سریعا در نشانی اعلام شده حاضر شدند.

سرهنگ موسوی افزود: ماموران با چهار مرد جوان را که با استفاده از سلاح سرد در حال قدرت نمایی و تخریب وسایل نقلیه پارک شده بودند برخورد کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان پس از مشاهده ماموران قصد متواری شدن داشتند که با آمادگی هرچه تمام تر و با درایت و اقتدار پلیسی هر چهار متهم در محل خلع سلاح و دستگیر شدند. در بازرسی متهمان و خودرو آن ها تعداد ۸ عدد سلاح سرد کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهمان ۲۰ تا ۲۵ ساله بوده و پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودرو و اموال شهروندان اعتراف کردند. همچنین مشخص گردید که این متهمان دارای چند فقره سابقه سرقت و شرارت هستند.

سرهنگ موسوی با اشاره به این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ شاکی به کلانتری مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده اند.

وی در انتها افزود: متهمان برای اخذ دستور قضائی و انجام تحقیقات بیشتر و کشف جرائم احتمالی به مرجع قضائی معرفی شدند.

پایان راه موبایل قاپ در هفت چنار

سرهنگ عبدالرضا محمدی سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ سابقه دار خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۱۱ در حال گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی بودند که فردی به صورت پیاده درحال زاغ زنی شهروندان به قصد سرقت تلفن همراه آن ها بود را مشاهده و به صورت نامحسوس آن را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ محمدی افزود: متهم با رویت ماموران تغییر جهت داده و قصد فرار داشت که ماموران کلانتری سریعا وارد عمل شده و نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند و در یک تعقیب و گریز کوتاه موفق شدند متهم را زمینگیر و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه که به تازگی سرقت نموده بود کشف و به همراه متهم به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ محمدی اظهار کرد: متهم از افراد سابقه دار بوده و به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده است. که شناسایی شکات در دستور کار پلیس قرار دارد و در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شد.

وی توصیه کرد که در معابر و مکان های شلوغ هنگام مکالمه با تلفن همراه، از هندزفری استفاده کرده و همچنین در صورت استفاده از تلفن همراه در اماکن عمومی تا حد امکان نسبت به اطراف خود هوشیار باشند تا امکان سرقت تلفن همراه را به حداقل برسانند.

سارق سابقه دار موتورسیکلت روانه زندان شد

سرهنگ محمد افشار سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق سابقه دار موتور سیکلت خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

وی افزود: با اعلام وقوع سرقت یک دستگاه موتورسیکلت در حوزه کلانتری ۱۴۲ کن، بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: ماموران کلانتری با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی هویت متهم شده و با به کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی مخفیگاه وی را شناسایی کردند.

ماموران پس از اخذ دستور قضایی به محل مخفیگاه متهم اعزام شده و طی یک عملیات ضربتی، متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کرده و همچنین یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز از مخفیگاه سارق کشف گردید.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: متهم به کلانتری منتقل شده و به جرم خود مبنی بر سرقت موتور سیکلت و هشت فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

همچنین سرهنگ محمد افشار به شهروندان توصیه نمود: موتور سیکلت خود را در مکان‌هایی که مجهز به دوربین مداربسته می‌باشند پارک کرده و از قفل‌های مخصوص جهت بالا بردن امنیت موتورسیکلت خود استفاده کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha