۲۲۰۰ کنتاکتور ویژه مشترکان برق صنعتی و کشاورزی هرمزگان آماده نصب است

بندرعباس - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: این شرکت آماده نصب ۲۲۰۰ دستگاه کنتاکتور هوشمند ویژه مشترکان دیماندی (واحدهای صنعتی و کشاورزی) در استان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، مهرداد حاجی زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این راستا کنتاکتور ۸۵ آمپر به تعداد ۳۹۹ دستگاه، کنتاکتور ۱۰۰ آمپر به تعداد ۹۵۳ دستگاه، کنتاکتور ۱۲۵ آمپر به تعداد ۲۹۴ دستگاه، کنتاکتور۱۵۰ آمپر به تعداد ۴۴۰ دستگاه و کنتاکتور ۱۸۵ آمپر به ۱۱۴ دستگاه برای مصارف کشاورزی و صنعتی در مناطق مختلف استان هرمزگان نصب می‌شود.

«کنتاکتور یک کلید الکتریکی است که به منظور روشن یا خاموش کردن مدارهای الکتریکی در سطوح ولتاژ و جریان بالا استفاده می‌شود؛ کنتاکتورها (Contactor ها) در واقع یک نوع خاص رله هستند و ویژگی اصلی آن‌ها که باعث تمایز میان آن‌ها با رله‌های معمولی شده، این است که کنتاکتور در مدارهایی که دارای ظرفیت حمل جریان بالا هستند، استفاده می‌شود.»

«دیماندی‌ها نیز مشترکانی هستند که بالای ۳۰ کیلووات برق مصرف می‌کنند که واحدهای صنعتی و کشاورزی از آن جمله است.»

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای انجام برنامه کنترل پذیری مشترکان دیماندی، ثانویه تعرفه‌های کشاورزی و صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی و اداری انجام می‌شود، بیان کرد: استفاده از تجهیزات برای کنترل پذیرشدن مصارف صنعتی و کشاورزی برق در مناطق مختلف استان ضروری است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان ادامه داد: این شرکت از سال‌های گذشته اقدامات یادشده (کنترل کردن مصارف برق صنعتی و کشاورزی) در استان را آغاز کرده و اکنون در روزهای اوج مصرف تابستان و در راستای عبور موفق از روزهای پرمصرف گرما، با نظارت بیشتری این کار را دنبال می‌کند.

حاجی زاده یادآور شد: هوشمندسازی، رویت پذیری و قرائت در بخش مشترکان دیماندی به طور کامل انجام شده و اکنون به سمت کنترل پذیری می‌رویم، در حال حاضر بسیاری از مشترکان کشاورزی و صنعتی در سطح استان که در ردیف مشترک سنگین قرار دارند، کنترل پذیر شده اند و برای ادامه کار نیز از این کنتاکتورها برای تداوم فعالیت‌ها استفاده می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: برای صنایع بزرگ برنامه ریزی براساس زنجیره تولید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای تنظیم شده که مشترکان در ساعت اوج مصرف، مصرف حداقلی را خواهند داشت و مصرف شان را به ساعت‌های حداقل بار منتقل کرده، به گونه‌ای که بتوانیم امسال انرژی بیشتری به صنایع تحویل بدهیم.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز مدیریت بهتری اعمال شده است، زیرا تامین برق چاه‌های کشاورزی براساس پروانه بهره‌برداری آن‌ها تنظیم شده و به طور معمول بیش از ۸۰ درصد از مشترکان چاه‌های کشاورزی پروانه کار حدود ۱۹ ساعت را در روز دارند و پنج ساعت محدود می‌شوند.

حاجی زاده ابراز کرد: این پنج ساعت را در صورتی که رعایت کنند، برق ۱۹ ساعت باقی مانده آن‌ها رایگان است و در طی این دوره قبض برق رایگان را بخش کشاورزی دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha