۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85574944
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تداوم روند افزایشی رطوبت در استان بوشهر

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85574944
تداوم روند افزایشی رطوبت در استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: میزان رطوبت در این استان به دلیل تداوم وزش بادهای جنوبی همچنان از روند بالایی برخوردار است.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در شهرهای تنگ ارم، جم و گناوه ۹۰ درصد گزارش شده و شبانکاره و خورموج نیز با ۴۵ درجه بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا، در ساعت‎‌هایی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی و مرتفع و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی بصورت رشد ابرهای همرفتی، وزش تندباد لحظه ای، رعد و برق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در این مدت با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، سواحل استان متلاطم خواهد بود و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده نیز جو آرامی در سطح استان و دریا پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر، در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط بویژه نواحی شرقی و بخش‌های جنوبی استان با احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

خلیج فارس مواج می‌شود

ثبت دمای ۴۹ درجه سانتیگرادی و رطوبت ۹۳درصدی در استان بوشهر

وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎‌شود.

مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در آب‌های استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل تا فردا صبح ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۰ ، مد اول ساعت ۰۸:۵۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۰ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha