۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85574946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزیمت ۹۸ درصدی زائران خراسان جنوبی به عتبات عالیات

بیرجند - ایرنا - جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹۸ درصد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در استان از مرزهای ۶ گانه کشور به خصوص مرز مهران به مقصد عراق خارج شده‌اند.

محمدحسن صنعتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۷ تیر تاکنون ۳۸ هزار و ۷۴۳ نفر از سراسر استان برای تشرف به پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که در این سامانه نام نویسی کرده‌اند ۳۷ هزار و ۹۴۰ نفر واریز وجه بیمه خود را پرداخت کرده و ثبت نام آنها در سامانه سماح قطعی شده است.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۲۵ هزار و ۱۳ نفر مرد و ۱۳ هزار و ۷۳۰ نفر زن برای تشرف به عتبات عالیات در سامانه مذکور نام نویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مرز مهران بیشترین انتخاب برای خروجی زائران استان از کشور بوده است تصریح کرد: ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر معادل حدود ۸۹ درصد زائران این مرز را انتخاب کرده‌اند.

صنعتی ادامه داد: همچنین در زمینه وسایل نقلیه انتخابی در سامانه سماح نیز بیشتر زائران استان معادل ۲۴ هزار و ۶۴۵ نفر، وسیله نقلیه شخصی را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت نام ۴۳۴ نفر زائران استان برای عزیمت به کربلا به صورت هوایی، گفت: با رایزنی و پیگیری‌های متعدد مسئولان استان پرواز رفت بیرجند به نجف یکم شهریور و پرواز برگشت نجف به بیرجند برای هشتم شهریور برقرار و ظرفیت تکمیل شده است.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه زمان پایان مهلت ثبت نام در سامانه سماح هنوز اعلام نشده است تاکید کرد: زائرانی که هنوز قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی samah.haj.ir و یا به دفاتر وشرکت‌های خدمات زیارتی در سطح استان مراجعـه کـنند.

وی ادامه داد: روزهای اخیر اوج ثبت نام زائران در سامانه سماح بود لذا با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین انتظار داریم زائران زمان رفت و برگشت خود که در سامانه ۲ هفته تعیین شده است را برنامه‌ریزی کنند تا هنگام خروج از کشور عراق دچار مشکل برگشت نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha