سرقت به عنف در تربت‌حیدریه ۶۵ درصد کاهش یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: سرقت به عنف یا زورگیری در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون کاهش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حمیدرضا خوشخو روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و مدیران شبکه‌های اجتماعی افزود: همچنین در این مدت با گسترش فعالیت های حفاظتی و امنیتی، سرقت‌های مهم (منزل، موتورسیکلت و خودرو) در تربت حیدریه کاهش ۲۶ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین کشف وقوع سرقت‌ نسبت به مدت مشابه پارسال در تربت حیدریه افزایش پنج درصدی داشته است که با افزودن به توان، استعداد و مشارکت اجتماعی خواهان افزایش بیشتر کشف سرقت ها هستیم.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه با بیان اینکه اعتمادسازی و کسب رضایتمندی شهروندان برنامه اصلی نیروی انتظامی است، گفت: ۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان کشف شده که تربت حیدریه رتبه نخست خراسان رضوی در این زمینه را دارا است.

وی اضافه کرد: افزایش ۹ درصدی در زمینه دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان هم در این مدت انجام شده که در مجموع دستگیرشدگان مواد مخدر در تربت حیدریه، افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

سرهنگ خوشخو همچنین به افزایش ۲۰ درصدی کشف کالای قاچاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها در پی برگزاری جلسه‌های تخصصی و تغییر تاکتیک‌های پرسنل با هدف پیگیری مطالبات مردمی حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تصادف‌های رانندگی بدنبال اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های پلیس راهور تربت حیدریه بیان کرد: در سال جاری کاهش ۲۲ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در این شهرستان حاصل شده است.

نقش مهم رسانه‌ها در تامین امنیت روانی

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه نقش اصحاب رسانه در برقراری امنیت روانی جامعه را بی‌نظیر دانست و گفت: امنیتی که پلیس امروز به مردم هدیه می‌کند با تعامل و هماهنگی و مشارکت مردم و البته رسانه های جمعی تامین و تثبیت شده‌ است.

خوشخو در عین حال به تلاش شبانه‌روزی پرسنل نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: پرسنل انتظامی‌ افزون بر ۱۰۰ روز در سال را در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند و در برگزاری برنامه های مختلف نظیر انتخابات تا مناسبت‌ها، مراسم و راهپیمایی ها همیشه در صحنه حضور داشته و در حال ایفای نقش خود هستند.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha