آزمون وفاق؛ مجلس و دولت در کنار هم

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85575010
آزمون وفاق؛ مجلس و دولت در کنار هم

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس خواست با رای مثبت خود به وزیران پیشنهادی، سبب شوند وفاق ملی و انسجام دولت چهاردهم حفظ شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امروز چهارشنبه - ۳۱ مردادماه - در پنجمین روز و دهمین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و اهداف وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم دقایقی قبل به ریاست محمدباقرقالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

در ۹ جلسه گذشته، وزیران پشنهادی دولت چهاردهم در صحن مجلس حاضر شده و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را برای پیشبرد اهداف کشور طبق وزارتخانه در حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

همچنین نمایندگان موافق و مخالف وزیران پیشنهادی در این پنج روز نظرات خود را درباره آنها بر اساس وقت تعیین شده مطرح کردند.

هرچند که سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بدون داشتن مخالف برنامه‌های خود را برای نمایندگان تشریح کردند.

عصر امروز و از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در حالی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای خبرنگاران باز شد که دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از آنان وارد صحن علنی شده بود و نمایندگان خوش و بش با رئیس جمهور را به دور از لنز دوربین‌های عکاسی و چشمان خبرنگاران انجام داده بودند.

محمدباقرقالیباف در ابتدا به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی خیر مقدم گفت و از دکتر مسعود پزشکیان دعوت کرد برای دفاع از کابینه در پشت تریبون مجلس حاضر شود.

رئیس جمهور در زمان سخنرانی خود با شعری از مولانا سخنان خود را آغاز کرد و گفت:
گر صید خدا شوی ز غم رسته شوی
ور در صفت خویش روی بسته شوی
میدان که وجود تو حجاب ره تست
با خود منشین که هر زمان خسته شوی

نمایندگان با اتمام این شعر با صدای احسنت، احسنت خود رئیس جمهور را تشویق کردند.

دکتر پزشکیان به این موضوع اشاره کرد که آنچه که می‌گوید حرف دلش است و از روی کاغذ سخن نمی‌گوید، همچنین وی از نمایندگان خواست با رای خود به تمام وزرای پیشنهادی دولت این وفاق ملی و انسجام را حفظ کنند و سبب برهم زدن آن نشوند.

در زمانی که رئیس جمهور اسامی وزرای پیشنهادی خود را قرائت می‌کرد، وقتی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید، درباره عباس صالحی گفت: ایشان دعوت ما را برای حضور در دولت نپذیرفت ولی خودآقا (رهبرمعظم انقلاب) گوشی تلفن را گرفت و به صالحی گفت: پاشو بیا. 

در زمانی که رئیس جمهور سخنرانی می کرد در دو نوبت در حین سخنان خود از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشویق شد.

پزشکیان پس از پایان سخنان خود در حین خروج از صحن، نمایندگان به سمت وی آمدند و از آنجا که صندلی‌ها بین او و نمایندگان حائل بود، با همه آنها دست داد و خوش و بش کرد.

وقتی که قرار شد توزیع برگ رای در صحن مجلس شورای انجام شود، احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ازعکاسان و فیلبرداران خواست که صحن مجلس را برای دقایقی ترک کنند تا نمایندگان بتوانند به راحتی نسبت به ثبت اسامی وزاراقدام کنند.

بر این اساس عکاسان و تصویربرداران برای دقایقی یعنی در زمان گرفتن رای نمایندگان از صحن علنی مجلس خارج شدند و بعد از جمع آوری رای دوباره به صحن مجلس بازگشتند.

همچنین ۱۹ میز در جلو جایگاه هیئت رئیسه مجلس تعبیه شده که سه نماینده برای هر صندوق مسئولیت شمارش آرا را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha