افزون بر ۲۶۱ هزار نفر برای سفر اربعین از خراسان‌رضوی ثبت‌نام کردند

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: ۲۶۱ هزار و ۱۶۸ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در این استان تا امروز (۳۱ مرداد) در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

عباس خداشناس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام پیاده‌روی اربعین از ابتدای محرم، هفدهم تیرماه در سامانه سماح آغاز شده است، افزود: از این تعداد متقاضی زیارت اربعین حسینی ۱۰۱ هزار و ۴۲۵ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۷۴۳ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: بیشترین متقاضیان خراسانی ثبت‌نام سفر اربعین از شهر مشهد با ۱۷۷ هزار و ۹۴۹ نفر است و پس از آن شهرستان‌های نیشابور با ۱۲ هزار و ۲۷ متقاضی و سبزوار با ۱۱ هزار و ۴۹۱ متقاضی است.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: تربت حیدریه با هفت هزار و ۲۶۴ متقاضی، کاشمر با چهار هزار و ۵۶۹ متقاضی، گناباد با چهار هزار و ۴۲۴ متقاضی، تربت‌جام با چهار هزار و ۳۴۳ متقاضی و قوچان با سه هزار و ۱۸۹ متقاضی در رتبه های بعدی قرار دارند و بقیه متقاضیان از سایر شهرستان های استان هستند.

وی بیان کرد: خروجی زائران استان خراسان رضوی از طریق هوایی و ۶ مرز زمینی شامل مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین انجام می‌شود.

خداشناس افزود: بیشترین انتخاب مرز خروجی زائران استان خراسان رضوی مرز مهران با ۲۰۰ هزار و ۷۷ متقاضی بوده و بقیه مربوط به سایر مرزهای زمینی و هوایی است.

وی تصریح کرد: بیشترین وسیله انتخابی برای سفر اربعین زائران خراسانی در سامانه سماح به ترتیب مربوط به خودروی شخصی با ۱۳۶ هزار و ۶۰۷ متقاضی، اتوبوس با ۶۹ هزار و ۹۶۵ متقاضی، قطار با ۳۰ هزار و ۵۲ متقاضی، هواپیما با ۱۲ هزار و ۷۳۷ متقاضی، تاکسی با ۱۰ هزار و ۷۴۸ متقاضی و مینی‌بوس با هزار و ۵۹ متقاضی است.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: سه بسته بیمه‌ای ۸۰۰ هزار ریالی، ۹۰۰ هزار ریالی و یا یک میلیون ریالی ویژه متقاضیان اعزام به اربعین در سامانه سماح پیش‌بینی شده است که ۱۲۵ هزار و ۴۰۵ متقاضی در بسته اول بیمه ای و بقیه در ۲ بسته دیگر ثبت‌نام کرده اند.

ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام می شود؛ سامانه سماح مخفف عبارت (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) است و توسط سازمان حج و زیارت راه‌اندازی شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha