۳۰۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت نمین واگذار شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تعداد ۳۰۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان نمین واگذار شده و مرحله واگذاری برای ۶۲۱ متقاضی دیگر هم در دست اقدام است.

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای این قانون مهم و راهبردی چهار شهر استان شامل شهرهای نمین، خلخال، جعفرآباد مغان و لاهرود برای پیاده‌سازی و اجرای این قانون انتخاب شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای این قانون در استان چهار هزار و ۸۰۵ متقاضی جهت بهره‌مندی از امتیاز این قانون در سامانه مربوط ثبت‌نام کرده و برای سه هزار و ۹۸ متقاضی تشکیل پرونده انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه روند آماده‌سازی زمین‌ها جهت واگذاری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان با شتاب بیشتری در حال اجرا است ، افزود: در این راستا عملیات آماده‌سازی زمین در شهر نمین از ۵۰ درصد عبور کرده است.

حیدری بیان کرد: عملیات اجرایی و آماده‌سازی زمین مورد نیاز در شهر لاهرود آغاز شده و همچنین اجرای این طرح در شهرهای خلخال و جعفرآباد به‌عنوان شهرهای منتخب در مرحله طراحی اولیه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان جهت بهره‌مندی از مزایای این قانون در سامانه مربوط به شهر اردبیل با ۲ هزار و ۳۸۳ متقاضی و کمترین آمار مربوط به شهرهای نیر و سرعین با ۱۲۰ متقاضی می‌باشد.

حیدری اظهار کرد: با پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به واگذاری زمین به تمام متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اقدام کنیم.

"قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" مصوب ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بوده و اجرای ماده چهار این قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha