طرح‌های کلان درمانی خراسان رضوی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال تکمیل است

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵ طرح کلان درمانی نیمه تمام این دانشگاه در خراسان رضوی با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در حال اجراست.

علیرضا مسلم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرحهای درمانی نیمه تمام در راستای توسعه و ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت در حوزه درمان با زیر بنای ۹۹ هزار متر مربع و با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال و با استفاده از منابع ملی و استانی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: طرح "مرکز سرطان شهید رییسی" یکی از مهم‌ترین طرحهای در حال ساخت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که با زیربنای هشت هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در تمامی مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار در راستای توسعه عدالت در سلامت از مهمترین برنامه‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

مسلم افزود: در این راستا طرح "توسعه بیمارستان لقمان حکیم سرخس" با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و زیربنای سه هزار و ۴۰۰ متر مربع، طرح ساخت "کلینیک ویژه امام خمینی (ره) شهرستان فریمان" با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر بنا از جمله مهمترین این طرحها به شمار می‌رود.

وی با بیان این که با واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای معرفی پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت نیز مکاتبه شده است ادامه داد: امید است با بهره‌برداری از برخی از این پروژه‌ها بتوانیم در راستای ارتقای خدمات حوزه سلامت در استان گام برداریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۱ طرح اولویت‌دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیربنای بیش از ۱۲۶ هزار متر مربع و با پیشرفت ۵۸ درصدی در دست اجراست که از این تعداد، ۲۳ طرح اولویت‌دار با زیر بنای بیش از ۱۱ هزار مترمربع مربوط به پروژه‌های بهداشتی و بقیه موارد مربوط به بخش‌های درمانی، پژوهشی و عمرانی است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha