پیام اربعین به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رسیده است

تهران- ایرنا- محقق، پژوهشگر حوزه و مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معتقد است پیام اربعین حسینی (ع) تا دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رسیده است و دانشجویان و دانشگاهیان این دانشگاه‌ها را برای حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه به میدان اعتراض و استقامت در برابر ظالمان به صف‌آرا ایی در جهت درست تاریخ کشانده است.

حجت الاسلام حسین درودی در گفت‌وگو با خبرنگار علم‌وآموزش ایرنا درباره تاثیر حضور جوانان و دانشجویان در راهپیمایی اربعین و مهم‌ترین مولفه‌ای که جوانان و دانشجویان هنگام راهپیمایی اربعین باید به آن توجه کنند، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین مقام و موقعیت منابع و مبانی ارزش های انسانی مانند اربعین حضرت موسی (ع) در کوه طور در قرآن حکیم و همچنین راهپیمایی امامان معصوم علیهم السلام برای حج خانه خدا و یاد شهیدان وطن و نیز چگونه مانایی انقلاب اسلامی را تبیین کرده و خواهد کرد.

این پژوهشگر علوم تربیتی افزود: نخستین اثر بنیادین در راهپیمایی اربعین حسینی برای دانش‌آموزان و دانشجویان حفظ طهارت قلبی است که سرمایه اشرف بودن انسان بر سایر موجودات هستی است زیرا در معرفت سرای تربیتی اربعین همگان فرامی‌گیرند که از دگیران آغاز کنند تا خود حقیقی خویش را دریابند؛ به این سبب ایثارگری و از خودگذشتگی از برای آنان سهل و ساده و آرامش بخش می‌شود. همچنین در بخش اندیشه‌ورزی جوانان حس مشورت و نیز حال مشارکت خود را در تعاملات و تبادلات میان فردی عمق بخشی می‌کنند و از فردگرایی و استبداد رأی در امان می مانند.

حجت السلام درودی این را هم گفت که اما تاثیر کم نظیر دیگر تغییر پذیری مومنانه برای جوانان در این مسیر جمع گراست که علاقه به مسئولیت پذیری و استقلال آنان را توسعه می‌دهد. زیرا این ویژگی‌های تمدن ساز برای اهالی اربعین حسینی (ع) به سبب حضور فرشتگان در قلب های بدون خود خواهی و تکاثر گرا چنان هم افزا است که آنان را با مثلث زیستی و ارتباط دهی (خالق؛ مخلوق؛ خود) و مهرورزی بی منت نشاط آفرین؛ مقام خلیفه اللهی می دهد.

در این شرایط جهان مادی در نظر آنان حقیر می‌شود و در عوض نزد نظر پرودگار هستی خود بزرگ و بزرگوار می‌شوند، به مانند امام معصومی که به سوی او طی طریق می‌کنند و از او تمنای صادقانه کمال گرایی ظالم ستیز و مظلوم نواز را دارند. در حالیکه بشریت در جهان امروز با قحطی این وصف انسانی مواجه است.

پیام اربعین به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رسیده است

معلم مدرسه کربلا، درس شکوفاسازی وحدت قلوب می‌دهد

محقق، پژوهشگر حوزه و مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معتقد است: در دل‌ راهپیمایی اربعین حسینی (ع) درس شکوفا سازی وحدت قلوب و سلامت عقول توسط معلم مدرسه کربلا برای دانش آموزان و دانش جویان تدریس می‌شود، همچنانکه در حادثه عاشورا در میان اصحاب بی نظیر حضرت امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان شاهد هستیم که با قبول محوریت امام معصوم آن‌چنان به مقام وحدت حقیقی رسیدند که عظمت جهات آخرت را در ظرف دنیای محدود و حقیر مادی شهود کردند.

وی ادامه داد: البته این مهم از برای آنان بدون شناحت احد بودن خالق یا همان بی همتایی خداوند هستی ساز که توسط حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به تابلو بندگی آراسته گردیده ممکن نمی شد؛ بر این اساس برترین و بلندترین پیام اربعین درس توحید و یکتا پرستی است که خروجی آن گریزان بودن از تفرقه و طبقاتی کردن جامعه بشری است.

پژوهشگر علوم تربیتی دیگر پیام راهپیمایی اربعین برای دانشجویان و جوانان را افشا کردن آفات و آسیب‌های بت‌پرستی بشر عنوان کرد و افزود: این آسیب‌ها باعث شده قدرت‌های بزرگ انسان‌ها را به سبب رنگ پوست، ملیت، جنسیت و مقام و دارایی طبقه گذاری کرده و با توهم آن ایدئولوژی باطل خود اجازه تفکیک دین از سیاست و زندگی را با استثمار و استعمار و انواع جنایات و کودکشی را می دهند.

اما مشتریان اربعین در بیعت همه جانبه با امام شهید خود می‌توانند به جایگاهی صعود کنند که سبک زندگی آنان با یگانه پرستی همساز و همرنگ شود، بشارت تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی را از مسیر پیاده روی از نجف تا کربلای معلی را به جهانیان با رفتار و گفتمان خویش پیام رسانی خواهند کرد.

حجت اسلام درودی گفت: به فرمایش ولی امر مسلمین و امام جامعه تمدنی در بیانیه گام دوم انقلاب که فرمودند اینک وارد دومین مرحله‌ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده ‌ایم؛ این گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنا) هست، نزدیک خواهد کرد؛ در حقیقت اربعین حسینی این پیام را تا دانشگاه‌های اروپا و امریکا رسانده و آنان را برای حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه به میدان اعتراض و استقامت در برابر ظالمان به صف‌آرا ایی در جهت درست تاریخ کشانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha