نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، نظر سلبی یا ایجابی نسبت به وزرای معرفی‌شده ندارد

تهران- ایرنا- دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد که این دفتر در فرایند انتصاب مدیران، رؤسا و کاندیداهای تصدی، مسئولیت ثابت بوده و هیچ‌گونه نظر سلبی یا ایجابی نسبت به وزرای معرفی شده نداشته است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، پیش از این خبری در مورد نشست مشترک وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به میزبانی ریاست این نهاد منتشر شده بود.

اکنون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد: برگزاری جلسه با وزرای پیشنهادی دولت جدید رویه معمولی در آغاز فعالیت همه دولت‌ها بوده و تصویر منتشرشده درخصوص دیدار هفته گذشته رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی از اعضای شورای نمایندگان نهاد با دکتر ظفرقندی با همین رویکرد به‌منظور استماع برنامه‌های ایشان در چهارچوب مأموریت‌ها و وظایف این مجموعه بوده است.

بر اساس این خبر، به جز وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش نیز هفته گذشته در جلسات جداگانه‌ای به ارائه برنامه‌های خود پرداختند. در این جلسات مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های حوزه آموزش عالی و آموزش پزشکی بحث و بررسی شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: رویه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در فرایند انتصاب مدیران، رؤسا و کاندیداهای تصدی مسئولیت ثابت بوده و هیچ‌گونه نظر سلبی یا ایجابی نسبت به وزرای معرفی شده نداشته است. مسئولیت تأیید یا رد وزرای پیشنهادی، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده که بر اساس سوابق و برنامه‌های افراد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه (۲۱ مرداد) توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد. روند بررسی صلاحیت نامزدها نیز از روز شنبه (۲۷ مرداد) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا امروز ادامه داشت و رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم نیز امروز عصر برگزار شده و اعضای کابینه این دولت مشخص خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha