۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85575107
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

تقویت موج شرجی تا اواسط هفته آینده در خوزستان

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85575107
تقویت موج شرجی تا اواسط هفته آینده در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز تا اواسط هفته آینده، با تقویت جریانات جنوبی، افزایش رطوبت ابتدا در سواحل و مناطق شرقی و جنوبِ شرقی تا مرکزی و به تدریج کل مناطق استان را در برمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز چهارشنبه بیان کرد: همچنین در این مدت به ویژه پنجشنبه رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار و به ویژه رعد و برق و وزش باد متوسط، تندبادهای لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مرتفع شرقی، شمالی و بخش های جنوب شرقی دور از انتظار نیست.

وی افزود: وقوع پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق ساحلی و کوهستانی مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: سرعت وزش باد تا جمعه در بخش های غربی، جنوبی و مرکزی متوسط و گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای است؛ بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک های محلی یا همرفتی نیز وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز تا جمعه مواج است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته بستان با دمای ۴۸.۲ و ایذه با ۲۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷.۴ و حداقل ۳۲.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

پدیده شرجی از اوایل هفته جاری بر استان حاکم شده و در برخی نقاط استان به ۹۰ درصد رسید.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش دما و وقوع شرجی در روز دوشنبه هشدار قرمز صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش به دنبال گرمای هوا ساعات کار کلیه ادارات خوزستان روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۶ تا ۱۱ اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha