کسب رتبه دوم حوزه امور زنان و خانواده وزارت علوم بین دستگاه‎‌های اجرایی

تهران- ایرنا- بر اساس اعلام معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس شاخص‌های ارزیابی شده، بین ۸۰ دستگاه اجرایی، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، پاسخگویی به‌موقع مشاور امور زنان و خانواده وزارت عتف به نامه‌های معاونت زنان ریاست جمهوری و حضور موثر در نشست‌ها و جلسات این معاونت از جمله مهم‌ترین عوامل مورد ارزیابی بوده است.

همچنین توجه به بازبینی ساختار امور زنان و خانواده وزارت علوم، ساماندهی و تثبیت جایگاه مشاوران و ملزم کردن روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و موسسات آموزشی برای به رسمیت شناختن این پست (هم اکنون ۱۴۶ مشاور امور زنان و خانواده دارای سِمت هستند)، تنظیم و اصلاح آیین‌نامه دستورالعمل وظایف مشاوران امور زنان و خانواده؛ تشکیل اندیشکده و ایجاد اتاق فکر زنان و خانواده، ایجاد بانک اطلاعات بانوان وزارت علوم قسمتی از اقدامات این حوزه است.

بخش دیگر فعالیت‌ها نیز شامل معرفی دبیران مناطق دهگانه و منطقه‌بندی مشاوران امور زنان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیاده‌سازی آیین‌نامه اجرایی بند(ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، فراهم‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد زمینه‌های اجرای مصوبات و اسناد بالادستی و برنامه‌های دولت مردمی در حوزه زنان و اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تشکیل کارگروه‌های تخصصی مختلف در حوزه امور زنان و خانواده، تهیه‌ی نظام مسائل و چالش‌های مربوط به امور زنان آموزش عالی و انتقال آن به مراجع تصمیم‌گیری و ارائه راهکار؛ از دیگر اقدامات مهم حوزه زنان و خانواده وزارت علوم است.

نشست‌های فصلی مشاوران زیرمجموعه و برگزاری رویدادهای مشترکِ بین دستگاهی همچون "رویداد نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان دانشگاهی (بین وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران) نیز از جمله اقدامات موثر این حوزه بوده است.

بر همین اساس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده این وزارتخانه و فرمان رضایی کارشناس این حوزه قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha