بیش از یک میلیون مگاوات ساعت برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد

بوشهر- ایرنا- رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: ۱.۴ میلیون مگاوات ساعت برق هسته‌ای در ۶۲ روز پس از سوخت‌گذاری جدید نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ایرنا؛ «رضا بنازاده» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان برق تولیدی به شبکه سراسری منتقل شده که کمک بزرگی به مصرف هم‌وطنان در سراسر کشور کرده است.

وی افزود: همچنین برق تولیدی از نیروگاه اتمی بوشهر برای حفظ پایداری شبکه در استان های جنوبی و فرکانس شبکه برق‌رسانی اثرگذار بوده است.

رئیس نیروگاه و مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: در تابستان سال گذشته این نیروگاه، ۷.۴۷ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرد که در عبور از پیک تابستانی موثر بوده است.

بنازاده با اعلام این که برق هسته ای آلایندگی و مشکلات زیست محیطی در پی ندارد، عنوان کرد: با وجود بالا بودن دمای و طوبت هوا، شرایط جوی تاثیری بر تولید برق هسته‌ای ندارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر یک‌هزار مگاوات است که در قریب به یک دهه گذشته، ۶۷ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است.

بیشتر بخوانید

برق نیروگاه اتمی بوشهر وارد شبکه سراسری شد

فیلم | نیروگاه اتمی بوشهر گام بلند کشور در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای

نیروگاه اتمی بوشهر مانع از انتشار ۵۰ میلیون تن گاز آلاینده شد

رئیس نیروگاه و مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر عنوان کرد: تکمیل و راه‌اندازی ۲ نیروگاه جدید در دستور کار قرار دارد که سبب افزایش سه مگاواتی تولید برق هسته‌ای در بوشهر به سه هزار مگاوات می شود.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین نیروگاه هسته ای ایران از سال ۱۳۹۰ راه اندازی و پس از پایان عملیات سوخت گذاری و تعمیرات اساسی در اسفند ۱۳۹۴ به شبکه برق سراسری متصل شد.

واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر برای سوخت‌گذاری سالانه در اردیبهشت سال جاری خاموش و از مدار تولید برق خارج شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha