۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85575241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر ۶۹ هزار زائر اربعین در شلمچه درمان شدند 

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85575241
افزون بر ۶۹ هزار  زائر اربعین در شلمچه درمان شدند 

آبادان - ایرنا - دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۶۹ هزار و ۱۳۴ زائر در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی حاج قاسم سلیمانی و پایگاه‌های موقت در شلمچه به صورت سرپایی از آغاز حرکت  زائران از مرزشلمچه در این مرکز معاینه و درمان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر افشین دریانبرد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: در این مدت، ۸۳۹ بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام شدند.

وی گفت: سه هزار و ۲۱۹ نفر بیمار گرمازده و دارای علائم ضعف و بی‌حالی از ابتدای شروع خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی تا شب گذشته برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

دکتر دریانبرد بیان کرد: تعداد کل ماموریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این منطقه یک هزار و ۶۲۷ مورد بود و همچنین در همین بازه زمانی ۷۲ نفر در چندین عملیات از کشور عراق برای دریافت خدمات درمانی به محدوده فعالیت این دانشگاه اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علاوه بر بیمارستان شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی سپاه پاسداران، درمانگاه ارتش جمهوری اسلامی، درمانگاه سطح ۲ جامعه بسیج پزشکان، ۲ بهداری نیروی انتظامی و مرزبانی مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha