۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85575350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر همدان به کار خود پایان داد

همدان- ایرنا- نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان که از بیستم تا ۳۱ مردادماه در شهرستان ملایر از توابع استان همدان با حضور ۱۶ گروه نمایشی از ۶ استان (قزوین، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و مرکزی) برگزار شد، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان در شهرستان ملایر اظهار کرد: اتفاقی که امروز در شهر ملایر رقم خورد، زمینه حضور هنرمندانی را از ۶ استان کشور به این شهرستان فراهم کرد و نمایش‌های ارزشمندی در این همایش اجرا شد.

"مسعود ویژه" افزود: جشنواره تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان ملایر حاصل فکر بزرگ مردانی بود که به همت هنرمندان و مسئوولان این شهرستان به خوبی رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای کارهای فرهنگی و هنری جهانی فکر کنیم و بومی عمل کنیم، بیان کرد: مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" مجموعه‌ای منحصر به فرد است که بسترهای لازم را برای اقدامات فرهنگی و هنری مهیا کرده و بخشی از تئاترهای خیابانی در این مجموعه اجرا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر و دیگر متولیان در برگزاری این همایش کیفی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: زمینه‌هایی ایجاد شود تا هر سال این همایش باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود، ما نیز آمادگی لازم را داریم که در کنار هنرمندان، مسوولان و مردم این شهر برای تکرار این رویداد باشیم.

همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر همدان به کار خود پایان داد

در صدد ساخت سالن آمفی‌تئاتر یک‌هزار نفری در ملایر هستیم

شهردار ملایر نیز گفت: با توجه به ایام محرم و صفر برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای "تاک" با موضوع عاشورائیان برنامه‌ریزی شد و با توجه به تمامی داشته‌ها و اصالت‌های این شهرستان و مراسم آئینی تعزیه و شبیه‌خوانی این جشنواره برنامه‌ریزی شد.

"مجید فرجی" با بیان اینکه این آئین‌ها ریشه در مذهب ایران دارد، افزود: این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و شهرستان ملایر و هنرمندان از بیستم تا ۳۱ مرداد برگزار شد

وی ادامه داد: برگزاری موفق این همایش؛ نشان دهنده عمق هنر تئاتر در این شهرستان است و به خود می‌بالیم که هنرمندان اصیلی در این شهرستان داریم و ملایر به آنها افتخار می‌کند.

شهردار ملایر با بیان اینکه یکی از وظایفی که برای همه شهرداری‌ها وجود دارد، حمایت از هنر در بخش‌ها و موضوعات مختلف است، بیان کرد: به طور خاص در حوزه‌های مختلف هنری از هنرمندان و هنرصنعت مبلمان منبت که نشان دهنده عمق هنرمندی مردمان این خطه است شهرداری حمایت می کند.

همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر همدان به کار خود پایان داد

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال برای فرهنگ و هنر ملایر

وی ادامه داد: در همین راستا چهار فرهنگسرا در حال ساخت در این شهر وجود دارد که ۲ مورد آن افتتاح شد و چنانچه حمایت‌های استاندار همدان را داشته باشیم، عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی و آمفی‌تئاتر با ظرفیت یک‌هزار نفر را آغاز خواهیم کرد.

شهردار ملایر تاکید کرد: به صورت ویژه ۲ تا ۵ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به فرهنگ‌ اختصاص داده شده که این میزان را به همت شورای اسلامی شهر ملایر به ۱۰ درصد افزایش دادیم و امسال حدود یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش فرهنگ و هنر این شهرستان اختصاص دادیم که در بخش زیرساختی و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مختلف هزینه می‌شود.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان نیز بیان کرد: از زمان اعلام فراخوان جشنواره، ۵۹ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شد که با نظر هیات داوران، ۱۶ اثر برای بخش رقابتی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی انتخاب شدند و یک بخش ویژه نیز شامل نمایشنامه‌خوانی شهدای غزه اضافه شد.

"محمد قاسمی" افزود: این جشنواره با حضور ۶ استان کشور برگزار شد که هفت روز اول مختص اجرای عمومی گروه‌های نمایشی ملایر بود و سه روز پایانی جشنواره با حضور هیات داوران، نمایش‌های راه یافته داوری شدند.

وی ادامه داد: تئاتر، هنر انسان‌ساز و هنر گفتگو است و امیدواریم هنرمندان بزرگی در این شهر پرورش یابند و پا در عرصه نمایش بگذارند.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان ملایر حضور گروه‌هایی از استان‌های کشور را موجب رونق این جشنواره دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری این جشنواره بود، نقصان‌هایی داشتیم که امیدوارم سال بعد رفع شود.

همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر همدان به کار خود پایان داد

به گزارش ایرنا: برگزیدگان دو بخش صحنه‌ای و خیابانی نخستین همایش منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان به شرح زیر است:

برگزیدگان بخش‌های مختلف نمایش خیابانی: بخش بروشور: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراح بروشور نمایش "تیرک" از شهرستان" ازناو" استان لرستان از "لیلی صادقی" تقدیر کرد.

در بخش موسیقی: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از موسیقی نمایش "هنگامه‌ای که آسمان شکافت" از کرمانشاه از "امید کرمی" تقدیر کرد.

در بخش طراحی فضا: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراحان فضای نمایش‌های "علامت" از اراک استان مرکزی از "ناصر کریمی‌نیک"، "کبوترهای زخمی" آمنه حسن‌زاده از شهرستان بروجرد استان لرستان، "نذر مادر" مالک آبسالان از شهرستان دهلران استان ایلام و "عاشورا تا اربعین" پژمان شاهوردی از شهرستان بروجرد تقدیر به عمل آورد، همچنین هیات داوران با اهدای لوح تقدیر از گروه بازیگران نمایش "تیرک" از شهرستان ازناو تقدیر کرد.

در بخش بازیگری زن: هیات داوران با هدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از بازیگر زن نمایش "خاطرات سیاه" از "مرضیه ولی‌زاده" از شهرستان ملایر تقدیر کرد.

در بخش بازیگری مرد: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از بازیگر نمایش "هنگامه‌ای که آسمان شکافت" از "هومن روح‌تامی" از کرمانشاه تقدیر به عمل آورد.

در بخش برگزیده بازیگری مرد: هیات داوران از بازیگران نمایش‌های "علامت" از شهرستان اراک استان مرکزی و نذر مادر" از "ناصر کریمی‌نیک" از شهرستان دهلران و مالک آبسالان با اهدای تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان برگزیده این بخش تقدیر به عمل آورد.

در بخش طرح و ایده: لوح تقدیر و جایزه نقدی به طرح و ایده پرداز نمایش "خاطرات سیاه" به "رضا باغبان" از شهرستان ملایر تعلق گرفت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش برگزیده طرح و ایده پرداز به نمایش "علامت" به "ناصر کریمی‌نیک" از دهلران تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی برگزیده نداشت و هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردانان نمایش‌های "تیرک" از شهرستان ازناو، "نذر مادر" از شهرستان دهلران از "آرش رضایی" و "مالک آبسالان" تقدیر به عمل آورد.

همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر همدان به کار خود پایان داد

آراء هیات داوران نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان در بخش صحنه‌ای:

بخش بروشور: لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح بروشور نمایش "چند روایت متقارن" به "حسین الوندی" از استان همدان اهدا شد.

در بخش گریم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به گریمور نمایش‌های "آخرین خرناسه خشاب" از اراک و "آریگاتو" از شهرستان ملایر به "شهرام معارف‌وند" اهدا شد.

در بخش نور: لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش "روزهایی که به یادت گذشت" به "محمد فرجی" از شهرستان بهار استان همدان اهدا شد.

بخش موسیقی: رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به موسیقی نمایش "آخرین خرناسه خشاب" به "ناصر کریمی‌نیک"، لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم به گروه موسیقی نمایش "سرمد" از استان مرکزی به "محمدامین محمدی" و رتبه نخست تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به موسیقی نمایش "نصرت" از کرمانشاه به "سالار یردل" تعلق گرفت.

در بخش طراحی صحنه: رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح صحنه نمایش "نصرت" از کرمانشاه به "لیلا مهدی‌آبادی"، لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم به طراح صحنه نمایش "چند روایت متقارن" از همدان به "اسماء نوذری"، رتبه نخست تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراح صحنه نمایش "سرمد" از اراک به "آتنا فارسی جانی" اهدا شد.

در بخش بازیگری هیات داوران در این بخش از "اعظم سلیمانی" و "مهری تکلو" و "اسدالله دوستی" و بازیگر نوجوان نمایش برگشته "آرسام دشتی" با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کرد.

همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر همدان به کار خود پایان داد

در بخش بازیگری زن:

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از بازیگر نمایش "سرمد" از "شقایق احمدی" از اراک تقدیر کرد و رتبه سوم مشترکا به بازیگران "نغمه حامیان" و "مهسا رضایی" برای نمایش‌های "چند روایت متقارن" از همدان و "روزهایی که به یادت گذشت" از شهرستان بهار، لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم به بازیگر نمایش "نصرت" به "لیلا مهدی آبادی" از کرمانشاه و رتبه اول تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازیگری زن به بازیگر نمایش "یک زندگی بهتر" از استان قزوین به "نسیم پاییزی راد" تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد:

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از بازیگران مرد نمایش‌های "چند روایت متقارن" از همدان و "آریگاتو" از شهرستان ملایر از "امیرحسین فاطمی" و "حسین عباسپور" بطور مشترک تقدیر کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم بازیگری مرد به بازیگر نمایش "یک زندگی بهتر" از استان قزوین به "جواد یعقوبی"؛ لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم به بازیگر نمایش "سرمد" از اراک به "شهرام سلطانی" و تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بازیگر نمایش "سرمد" از اراک به "شایان سلطانی" اهدا شد.

در بخش متن: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نویسنده نمایش "آریگاتو" از ملایر از "علی نیکجو" تقدیر کرد، رتبه سوم این بخش و لوح تقدیر و جایزه نقدی به نویسنده نمایش "نصرت" از کرمانشاه اهدا شد، لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم به نویسنده نمایشنامه "چند روایت متقارن" از همدان به "امین فعله‌گری" و تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه تقدی رتبه نخست این بخش به "شهرام سلطانی" برای نمایشنامه "سرمد" از استان مرکزی اهدا شد.

در بخش کارگردانی: هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم را به نمایش "چند روایت متقارن" از همدان به "امیرحسین فاطمی"، لوح سپاس و جایزه نقدی به کارگران نمایش "یک زندگی بهتر" از استان قزوین به "سعید چگینی" و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه رتبه نخست کارگردانی به کارگردان نمایش "سرمد" از اراک به "آتنا فارسی جانی" تعلق گرفت.

طبق نظر هیات داوران با توجه به پرداختن به زندگی شهید پیرولی و قرابت موضوعی جشنواره، به صورت مشروط نمایش "کبوترهای زخمی" در بخش خیابانی و با توجه به اتفاق نظر هیات داوران، نمایش "سرمد" به صورت مشروط به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند.

به گزارش ایرنا؛ "علیرضا استادی"، "سیروس همتی" از هنرمندان و بازیگران مطرح کشوری در کنار "حسین صفی"، "محمد کاظم‌تبار" و "پری بارانی" به عنوان داوران نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ملایر بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha