۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 85575394
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان مسابقه اذان شهرستان آستارا معرفی شدند

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 85575394
برگزیدگان مسابقه اذان شهرستان آستارا معرفی شدند

آستارا - ایرنا - مدیر دارالقرآن شهرستان آستارا گفت: مسابقات اذان شهرستان آستارا در دو رده سنی برگزار و نفرات برتر آن شناخته شدند.

سید اصغر حسینی عصر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مسابقه اذان شهرستان آستارا در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: دهمین دوره مسابقات اذان ویژه برادران بمناسبت روز جهانی مسجد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه دارالقرآن المهدی شهرستان آستارا در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۵۴ نفر از نوجوانان و جوانان شهرستان آستارا در این مسابقات شرکت کردند که از بین آنها سه نفر در رده سنی زیر شانزده سال حائز رتبه و ۳ نفر هم افراد بالای ۱۶ سال به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

مدیر دارالقرآن المهدی شهرستان آستارا ادامه داد: این مسابقات ۱۰ سال است که در شهرستان برگزار می شود و در پی آن استعدادهای درخشانی شناخته شده و برای اذان گویی در مصلی شهرستان و مراسمات از آنها استفاده می کنیم و این امر باعث استقبال نوجوانان و جوانان شده است.

حسینی با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی و اذان، ایجاد شور و نشاط و فضای رقابتی بین علاقه مندان و آحاد جامعه است، تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی در مباحث قرآنی باعث می شود افراد بیشتری در جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان به یادگیری قرآن روی بیاورند و لذا یکی از برنامه های اصلی اوقاف و امور خیریه ایجاد شور و نشاط رقابتی است.

وی یادآور شد: ثمرات همنشینی با قرآن علاوه بر اثرات آن در استان و کشور، نمود بین المللی هم دارد تاجاییکه رییس جمهور شهید ما در سازمان ملل ندای قرآن سر داد و امروز هم جوانان غزه با پشتیبانی این کتاب مقدس در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نفرات برتر تجلیل شد.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha